Avatar billede orca Nybegynder
30. maj 2005 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sæt dato via bat fil

Hey

Er det muligt at sætte system datoen via en bat fil? I så fald, hvordan?
Avatar billede bertelbrander Novice
30. maj 2005 - 22:39 #1
date 30-05-2005
Avatar billede janminatoren Nybegynder
31. maj 2005 - 23:12 #2
I de glade (læs gamle) DOS dage, skrev man "date" i DOS-prompten. Hvis du laver en batch fil med teksten "date den-dato-du-vil-have" burde det virke. Du skal bare være opmærksom på windows "som default" sel retter tid og dato. Dette skal du nok slå fra (dobbelt klik på uret i og fra væl automatisk opdatering under internet tid)

-jan
Avatar billede orca Nybegynder
06. juni 2005 - 14:00 #3
Takker for løsningen. I min aktuelle situation skal jeg sætte gemme den nuværende dato, sætte en anden dato, udføre et par opgaver, og så sætte den oprindelige dato igen. Altså skal jeg have gjort følgende:

- Gem nuværende dato
- Sæt gammel dato
- Udfør opgaver
- Sæt dato til gemte dato

Nogen forslag til hvordan jeg gemmer den nuværende dato, og senere hen genopretter den?
Avatar billede bertelbrander Novice
08. juni 2005 - 20:20 #4
Gemme nuværende dato:
set old=%date%

Sætte gammel dato:
date 01-02-2001

Sætte til gemte dato:
date %old%
Avatar billede orca Nybegynder
09. juni 2005 - 04:28 #5
Helt perfekt, smid et svar.

En af opgaverne der skal udføres er at et program skal startes op. Når dette starter så venter bat filen med at fortsætte indtil programmet lukkes ned igen, er det muligt ikke at vente på programmet, men simpelthen bare starte det op og så fortsætte scriptet?
Avatar billede bertelbrander Novice
09. juni 2005 - 18:24 #6
Du burde kunne bruge start kommandoen til at starte dit program, uden at vente på at det stopper:

start mitprogram.exe

Jeg samler ikke på point.
Avatar billede orca Nybegynder
05. juli 2005 - 14:57 #7
I så fald siger jeg tak og lukker :)