Avatar billede trekkies Juniormester
30. maj 2005 - 21:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvad er jeres mening om Antipiratgruppen?

Se den nyeste sag om Antipiratgruppen:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=22347

Der bliver nok ikke den første :)

Hvad er jeres mening om Antipiratgruppen?
Har I fået sådan et brev?

Min vurdering om Antipiratgruppen:
Jeg synes at det er fint at de hjælper film, musik industrien, men på det sidste synes jeg at de har lavet den ene fejl efter den anden.
Sidste år udgav de et program som kunne finde ulovlige film og musik på ens computer, men den fandt ALT musik og film lige meget om det var ulovligt eller lovligt.
Inden for de sidste 6 måneder har de været i Advokatnævnet, jeg synes at det er ved at være for meget.
Jeg så et program på TV2 i sidste uge, tror nok at det var Station 2, der besøgte de Antipiratgruppen og de viste hvordan er fangede brugerene af fildeligsprogrammerne, de havde selv installeret programmet og var på, men man så ikke om de også downloadet noget.

Hvad mener I om Antipiratgruppens fremgangsmåde?
Avatar billede screem_brille Novice
30. maj 2005 - 22:07 #1
de skulle lukkes ned, det mest underlige er at musik branchen bruger så store summer til deres drift, men intet for igen, de ville have mere ud af at bare smide pengene i en brønd
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. maj 2005 - 22:10 #2
Hvis man ikke laver noget ulovligt så har man ikke problemer med antipirat gruppen. Og hvis man har alligevel, så kan de jo ikke bevise noget. Derfor har jeg ikke noget problem med dem.
Avatar billede screem_brille Novice
30. maj 2005 - 22:15 #3
et screendump er ikke et bevis, men alligevel er folk jo blevet dømt på denne svage baggrund, deres metoder er da 100% modsat af hvad man normalt må bruge (havde poilitiet bare halvdelen af de metoder som APG bruger ville de kunne opklage en pokkers masse mere)
Avatar billede x-pro Nybegynder
30. maj 2005 - 22:22 #4
tja deres fremgangs måde er jo lidt tåbelig. De buldre frem i medierne og alle de "hårde" fildelere benytter sig jo bare af proxy servere i udlandet eller freenet.
Have de være lidt mere stille havde de jo nok kunne få alle de store inden de skiftede om. Deres kontante afregning synes jeg er for hård. Dem der sælger burde have en bøde med det samme, men dem der ikke gør, burde istedet have en advarsel, med løfte om, at hvis det skete igen ville den forrige bøde plus den nye komme til afkrævning. Så ville flere nok melde fildelere til dem, da fildelerne så ikke pludselig står til, at få hele deres liv gæld sat. Denne metode tror jeg vil virke bedre på danskerne, da de, udanset bødens størrelse, havde fået en chance til at komme på rette spor.
Avatar billede neumann Nybegynder
30. maj 2005 - 22:36 #5
De eneste der skummer fløden er Antipiratgruppens advokater, ingen af de kunstner der har fået krænget deres ophavsret har ikke set en krone. der er ikke dem der skal bevise, du skal modbevise det modsatte, aj sikke noget øvl, men sådan er retssystemet. de kommer med en påstand, og du skal så bevise det modsatte.
jeg kan ikke se hvad man skal med dem foranstaltning, det er kun en pengetank for advokater, som alt andet, advokater er indblandet i.
Avatar billede screem_brille Novice
30. maj 2005 - 22:41 #6
neumann siden hvoronår er der blevet indført omvendt bevis førelse i det danske retsvæsen ? (her ønsker jeg link som direkte siger at man faktisk er skyldig til man selv modbeviser det modsatte og ikek at man er yuskyldig til det modsatte er bevist som det ellers har været)
Avatar billede x-pro Nybegynder
30. maj 2005 - 22:45 #7
tror han tænker på screen dumpet
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
30. maj 2005 - 22:57 #8
Sæt  lige Koda i samme bås, ikke andet end en samling landevejsrøvere hele banden.
Avatar billede Hald Praktikant
31. maj 2005 - 08:10 #9
Jeg holder med x-pro, det var godt formuleret, det er nok snart 2 år siden jeg holdte alt mit download af film, musik, osv. jeg slettede det og købte en masse dvd film og cd'er. Så idag har min samvittighed ingen problemer, men i princippet kan de jo stadig komme efter mig da jeg i sin tid havde gjort noget ulovligt (det var tiden hvor alle var itvivl om hvad man måtte og ikke måtte).

Men hvad skal man så gøre?

Jeg holder helt klart med x-pro, en advarsel skal nok få danskerne til at tage en dyb indånding og spekulere lidt over hvad det lige er de har gang i.

Koda vil jeg så ikke sætte helt i samme bås. De beskytter rettigheder for kunstnere, og det er da fair nok, det er jo bare deres måde at tjene de penge der skal til for at holde administration, bygninger osv igang, det har kunstnerne jo ikke råd til at betale. Dog har de skruet prisen lige rigeligt op syntes jeg.
Avatar billede screem_brille Novice
31. maj 2005 - 10:47 #10
musik man lovligt kopierede fra cdér / dvd´r da det var lovligt er stadig lovligt at besidde, man kan nemlig ikke ulovlig gøre noget med tilbagevirkende kraft (på den måde) det ville jo svare til at det pludseligt blev ulovligt at køre over 90 på en motorvej, og derved ville det være lovligt at udskrive bøder me tilbagevirkende kraft.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
01. juni 2005 - 02:58 #11
Personligt kan jeg ikke se at der er noget i vejen med Anti Pirat Gruppen og det var denne organisation står for! Dog er deres såkaldte "metoder" blevet lige en tand for meget...især efter hvad der skete for ham der hostede en "HUB" på DC++. Det var simpelthen for latterligt...især fordi manden i sine regler ikke ville tage ansvar for hvad folk i den HUB delte af diverse filer.

Desuden er det sikker rigtigt hvad Neumann siger...hvor mange penge har de kunstnere hvis ophavsrettighed er krænket set ...sikkert ikke en flad fregne.

mvh
Mads
Avatar billede trekkies Juniormester
11. juni 2005 - 00:13 #12
Dem som vil have point bedes venligst lægge et svar :)
Avatar billede Hald Praktikant
23. juni 2005 - 08:06 #13
takker for points, synd at de andre kommentere mere end de svarer..
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 13:54 #14
måske det skyldes der på det tidspunkt ikke længere blev sendt mails ved nye indlæg ? ;)
Avatar billede trekkies Juniormester
23. juni 2005 - 14:09 #15
Det er problemet lige nu :(

Hvis nogle af jer andre også vil have point, så kan jeg oprette et nyt spørgsmål, bare læg en kommentar, så laver jeg et nyt spørgsmål :)
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 14:16 #16
lidt point har vel også ret, så skulle du få lyst, generer det da ikke mig *G*
Avatar billede trekkies Juniormester
23. juni 2005 - 14:46 #17
Jeg har oprettet et spørgsmål her:
http://www.eksperten.dk/spm/628083