Avatar billede snake-zone Nybegynder
30. maj 2005 - 18:32 Der er 10 kommentarer

kan man ordne billeder der er rystet ?

hejsa jeg har taget nogle billeder med et sony cyper-shot p200
7.2 mp. og synes at jeg har læst at hvis billedet er rystet skulle man kunne fjerne rystelserne

nogle der kan hjælpe?

http://www.snake-zone.dk/temp/DSC00493.JPG
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2005 - 18:45 #1
generelt vil jeg sige nej, men du kan måske redde lidt af det i Photoshop ved at hoppe ind i Filter -> Sharpen -> Unsharp mask  og lege med værdierne der.
Avatar billede snake-zone Nybegynder
30. maj 2005 - 20:03 #2
hmmm.... synes ikke rigtig at der sker den store forskel
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2005 - 20:08 #3
jeg skrev også at du måske kunne redde lidt.
Men er der ikke en eller anden indstilling på kameraet som korrigerer for rystelser (skal selvfølgelig indstilles inden billedet tages) ?  evt. samme indstilling som benyttes til fotografering af ting i bevægelse.
Avatar billede sonnic Juniormester
30. maj 2005 - 20:12 #4
snake-zone> Hvis du kunne opfinde et filter der kan gør rystede billeder knivskarpe. behøver du ikke lave noget resten af dit liv, det vil du meget hurtig blive millionær på. :-)

Som catbody skriver kan du kun i begrenset omfang tilføje dine billeder elektronisk skarphed. Desværre....
Avatar billede snake-zone Nybegynder
30. maj 2005 - 20:19 #5
okay tak for hjælpen jeg må bare filme om :(
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2005 - 20:45 #6
er der nogen som skal lægge et svar ?
Avatar billede sonnic Juniormester
30. maj 2005 - 22:10 #7
Ikke til mig det var såment bare en kommentar.
Avatar billede syntaks Nybegynder
06. maj 2006 - 21:57 #8
Nej, du kan ikke gøre det knivskarpt.
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. maj 2006 - 22:04 #9
Måske kan et af disse plug-ins hjælpe:
http://www.asf.com/products/plugins/gempro/pluginGEMPRO.asp
Avatar billede hcma Novice
07. maj 2006 - 01:28 #10
nph12 >>  hvorfor lægger du et svar på et link til et plugin som kan fjerne "støj" i billeder og absolut ikke rystelser ??
(forøvrigt er spørgsmålet næsten 1 år gammelt)