Avatar billede palle1976 Nybegynder
30. maj 2005 - 14:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Manglende starttidspunkt for privat møde/appointment

Jeg har et problem der opstår hvis en bruger får rettighed til at tilgå en anden brugers calender. Når man kigger i kalenderen kan man ikke se start-tidspunktet for private meetings.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor lige præcist starttidspunktet er gemt ??
Avatar billede jogii Nybegynder
30. maj 2005 - 18:42 #1
Umiddelbart ville jeg tro at det er som det skal være.
Den person som har fået tildelt adgang kan kun se kalender og ikke mail, ikke sandt?
Det gøre ved at tildele "No Access - Read public documents". Men i det øjeblik et kalenderindlæg stemples personligt, så gøres visse dele af dokumentet "non-public" (mao private) og kan derfor ikke tilgås. Man skal herefter have LæseRettigheder til databasen før alle data kan ses.
Er det nogenlunde det du oplever?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
31. maj 2005 - 08:53 #2
Ja det er præcist sådan jeg oplever det. Jeg synes dog at det virker mærkelig/forkert at man ikke kan se starttidspunktet for et møde. Kender du til en måde at komme omkring dette problem ?

Man kan jo ikke bruge oplysningen om at møde til noget hvis man ikke kan se starttidspunktet. Så kunne hele dokumentet lige så godt være private...
Avatar billede noteshotline Nybegynder
06. juni 2005 - 10:11 #3
Hvis du nu i stedet inviterer vedkommende til møde - er vedkommende så ikke optaget på det tidspunkt hvor der er et privat stemplet møde. Du skal kunne se så lidt som muligt om privatstemplede møder som muligt.

/Hans Holt
Avatar billede palle1976 Nybegynder
23. juni 2005 - 10:54 #4
Hele problematikken ligger i at man ikke kan se starttidspunktet på mødet. Hvis fx en sekretær skal tjekke en chefs mailboks, så kan sekretæren kun se at der er et privat møde, sekretæren kan ikke se hvornår mødet starter...Hvilket er ret væsenligt i mange situationer...
Avatar billede jogii Nybegynder
24. juni 2005 - 23:15 #5
Er sluttidspunktet synligt?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
05. juli 2005 - 08:26 #6
Ja sluttidspunktet er synligt.
Avatar billede jogii Nybegynder
06. juli 2005 - 11:19 #7
Det er lidt irriterende det her. Umiddelbart kan jeg ikke teste dit problem, da jeg kun har admin rettigheder til alle de  Notes-netværk jeg har adgang til. Er det muligt at se "Document Properties" for de pågældende dokumenter?

Er det muligt at se mere information via en native "Notes group calendar"?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
06. juli 2005 - 13:44 #8
Jeg kan ikke se properties. Det virker som om at det ikke er et dokument der ligger, men blot noget tekst. hvis jeg højre-klikker på teksten opfører det sig som hvis jeg havde klikket et andet sted inde i kalenderen. Hvis jeg derimod højre-klikker på et møder der ikke er privat, så kan får jeg de normale muligheder ved et dokument.

Jeg ved ikke hvad du mener med "native Notes group calender"
Avatar billede jogii Nybegynder
06. juli 2005 - 14:18 #9
Group Calendars er godt skjulte i version 6:
Åben kalenderen.
Tryk Værktøjer/Tools knappen i oversigten, vælg "View and create group calendar".

Umiddelbart vil jeg mene at det næsten er en fejl at du kan se noget overhovedet, men mere praktisk vil være at sige at vi bevæger os ind i en gråzone, hvor sikkerhedsmodellen måske er blevet tillæmpet for at kunne muliggøre visse ting.

Forestil dig at det var et almindeligt dokument, som via Reader-felter ikke kunne tilgås af en bestemt person. Det ville nu være underlig hvis dette dokument alligevel kunne ses i en oversigt af en person som ikke har adgang til dokumentet. Kalendertingesten "burde" følge dette princip. Hvis det ikke er tilfældet, befinder vi os derfor i gråzonen.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
06. juli 2005 - 15:12 #10
Når jeg kigger i group-calender kan jeg godt se hvornår mødet starter...

Jeg tror at du har ret i at det må være en fejl i Notes. Ved du om man kan rapportere det til IBM, eller hvad man ellers skal gøre i sådan en situation ?
Avatar billede jogii Nybegynder
06. juli 2005 - 16:07 #11
Hvis du/dit firma har en Vedligeholdelsesaftale på jeres licencer så har I fri support hos IBM. Det kan ske via telefon eller online.
Ellers kontakt jeres sædvanlige IBM/Lotus konsulenter eller nogen af dem der deltager i dette forum eller find en hel samling af dem/os på dette sted http://www.notesnet.dk
Her kan du også få hjælp paralelt med Eksperten.
Avatar billede palle1976 Nybegynder
08. juli 2005 - 13:22 #12
Avatar billede jogii Nybegynder
08. juli 2005 - 14:41 #13
Jaså, men hvad er så mon det rigtige, at man kan se begge eller ikke se begge?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
11. juli 2005 - 09:23 #14
Jeg ved ikke hvad der er det rigtige, men jeg mener at problemet er løst i version 6.5.4.

Jeg vil dog gerne give points til jogii, da jeg fik meget hjælp derfra og der er brugt en del tid på dette spørgsmål.
Avatar billede jogii Nybegynder
11. juli 2005 - 12:23 #15
behold bare pointene. Jeg har ikke brugt noget tid på dette, da jeg ikke kunne (gad;-) etablere et testmiljø. Men vend enelig tilbage når du har flere problemer :-)
Avatar billede vivler Nybegynder
12. juli 2005 - 09:57 #16
Har opgraderet til 6.5.4, og det virker fint der, både med Møder og aftale.
Der kan man nu se både start og slut tidspunkt. For os var længe ventet, da vores telefoncentral synkronisere kalender med vores Notes server, så den enkelte person telefon automatisk lukkes ved møder, aftaler m.m., samt at vores reception, så automatisk får vores kalender op, når hun prøver at stille igennem.