Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 10:18 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Valg af digital cam til ca. 2000kr?

Tænker på at købe et digital cam til en i føs'dagsgave, men ved ikke hvilken model jeg skal vælge?

Har kigget lidt på disse 2 modeler, men vil da gerne have forslag på andre.

Canon PowerShot A520
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125312

Olympus CAMEDIA C 765 Ultra Zoom
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136248
Avatar billede huset Praktikant
30. maj 2005 - 11:51 #1
Et alternativ kan være Nikon coolpix 5600 som  jeg selv har.

Kan mange steder fåes til 1500 og det er et super godt kamera!
Avatar billede huset Praktikant
30. maj 2005 - 11:52 #2
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 12:39 #3
Den har desværre kun 3x optical zoom.
Canon'en har 4x, mens Olympus har 10x optical zoom.
Avatar billede huset Praktikant
30. maj 2005 - 12:41 #4
Du skal ikke tænke så meget på optisk zoom. Det er optiken i linsen man skal tænke på
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. maj 2005 - 12:42 #5
jeg mener også at coolpix-serien styrer, så det vil jeg heppe på
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 13:04 #6
Huset.. det må du lige forklare lidt mere om, hvad skal jeg kigge efter? :)
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 13:07 #7
Den her ser også lidt sej ud, lidt højer pris, men ikke noget der gør noget:
Olympus CAMEDIA C 770 Ultra Zoom
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81326
Avatar billede huset Praktikant
30. maj 2005 - 13:21 #8
Er ikke en nørd indenfor dette område, og videregiver bare hvad jeg fik at vide af at nørd indenfor området.

Kan kun sige jeg er MEGET tilfreds med coolpix, og det får top karakter i de reviews jeg har læst
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2005 - 13:29 #9
Okay :)
Er der så ikke nogle nørder der kan fortælle lidt?
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2005 - 10:55 #10
Ikke andre der har noget at tilføje?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2005 - 12:43 #11
Ikke mange andre der havde nogle at sige.
Smider I et svar, så kan I få lidt point...
Avatar billede lasse_k Nybegynder
08. juni 2005 - 15:10 #12
Mit bu ville være at du skulle gå efter et af canon's kamera... har selv et af deres digitale spejlrefleks kamera, og har flere gange brugt kamera i deres IXUS serie, og efter min mening er deres software/ knapper osv. mange gange bedre end specielt olympus og minoltas, og til dels også nikons....
Hvilken model du vil vælge kommer jo meget an på den størrelse kamera du vil ha', og hvad prisen må være -
Men generalt, optisk zoom er fint, men du kommer sjældt til at bruge den særlig meget, og digital zoom kan være fuldstændigt ligegyldigt!!! Ingen grund til at købe noget over 5 megapixel, med mindre du regner med at skal trykke dine billeder i plakat størrelse, og sammentid har en meget krafig computer!!

Mit bud er så: at du køber canon, 4-5 Mpixel, gerne med optisk zoom, men ikke en nødvendighed!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2005 - 22:43 #13
Har købt en Sony P200, den har fået meget ros i tests.
Så Lasse du komme en tand forsent ;)
Avatar billede huset Praktikant
23. juni 2005 - 09:23 #14
luk her så
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 14:07 #15
Huset, synes du fortjerner lidt point, så venter skam bare på et svar fra dig... :)
Avatar billede huset Praktikant
23. juni 2005 - 15:23 #16
Takker