Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
28. maj 2005 - 16:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Remote Desktop problemer

Hej, jeg har en 2003 server som jeg gerne vil kunne tilgå vha. remote desktop. Jeg har været inde under system\remote og sætte et lille hak ved "allow users to connect remotely to this computer..."

Det viser sig bare at jeg ikke kan forbinde til computeren, da jeg får fejlen: "The client could not connect to the remote computer... Remote connections might not be enabled... blah blah"

Er der nogle der har en idé til hvad der kan løse dette problem???
Avatar billede speedytech Nybegynder
28. maj 2005 - 16:55 #1
Har du en kode på administrator kontoen..

Hvis du vil styre musen lokalt på maskinen - altså concolen - skal du lige tilføje /console efter i genvejen på RDC efter .exe komandoen..
Avatar billede speedytech Nybegynder
28. maj 2005 - 16:56 #2
Kom også lige til at tænke på om du har en evt. firewall installeret på serveren for så skal du lige åbne for port 3389
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
28. maj 2005 - 17:03 #3
Yes, jeg har kode på administrator kontoen... Mit problem er ikke musen, men overhovedet at logge på maskinen! Og nej jeg har ikke firewall... ;-)
Avatar billede truelz Nybegynder
28. maj 2005 - 20:46 #4
Jeg plejer at bruge dette script når jeg har installeret en ny maskine og glemt at åbne for RDC :).
Det burde gøre det samme som du allerede har gjort lokalt, men der sker jo ikke noget ved at prøve. Husk lige at rette scriptet til, ellers får du ikke noget ud af det.
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
28. maj 2005 - 23:31 #5
Hvilket script? ;-)
Avatar billede savle Nybegynder
29. maj 2005 - 00:17 #6
du skal install adminpak på din xp maskine som så laver en remote til din 2003 server http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c16ae515-c8f4-47ef-a1e4-a8dcbacff8e3&DisplayLang=en
så kan du lave en remote desktop eller en fjernskrivebord.
Avatar billede truelz Nybegynder
29. maj 2005 - 08:26 #7
Det der lå i udklipsholderen, selvfølgelig :)
http://makronet.dk/?Ref=VisEDBArtikel&ID=62
Adminpak er ikke en RDC klient, men nærmere en række værktøjer så man kan konfigurere en række services uden at logge på serveren. F.eks. en DHCPserver-klient osv. Rret praktisk, men ikke helt det du forespørger.
I Windows 2000 skal man i øvrigt installere en RDC klient, i XP er den med som std.
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. maj 2005 - 21:13 #8
Har du været inde under secuity i temminal mangeren og tilføje din administrator konto?? Og har du prøve at logge på server ved hjælp af /console
Avatar billede asgerz.dk Nybegynder
02. september 2005 - 08:16 #9
Geninstallation af 2003 server hjalp!