Avatar billede skwat Praktikant
28. maj 2005 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Terminal og automatisk start

Hejsa,

Jeg har fået gjort noget dumt.

Hver gang jeg starter en terminal så starter den automatisk et terminal program (BitchX).

Nogen der har en ide til hvordan jeg kommer ud af den?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2005 - 10:55 #1
Måske ved at fjerne din .tcshrc-fil fra din hjemmefolder. Den er godt nok skjult, så du skal nok bruge terminalen til at fjerne den.
Avatar billede skwat Praktikant
28. maj 2005 - 10:59 #2
Ja, men jeg har jo heldigvis en xterm, og BitchX kan backgroundes, så det går nok.

Men selv efter en cd ~; rm -r .* laver den samme nummer.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2005 - 13:49 #3
he, så kan du også lave en .tcshrc-fil, der indeholder en "killall BitchX"-kommando, selvom det ikke er helt så pænt. JEg vil foreslå at du læser lidt på man tcshrc og finder ud af hvilke startfiler den bruger udover .tcshrc.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2005 - 13:50 #4
Pas i øvrigt på med rm -r .* på nogle systemer inkluderer det også ".." og så er fanden som bekendt løs!
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. maj 2005 - 17:36 #5
Hejsa
Prøv at se, om du i terminalen er kommet til at sætte den til under Indstillinger at vælge "Åbn et arkiv af typen .term, når Terminal starter" - Indstillinger nåes enten med [æble] + [komma] eller i menuen "Terminal" .- eller har skrevet noget ud for "Udfør kommando".
/Seb
Avatar billede skwat Praktikant
28. maj 2005 - 17:55 #6
Desvære ikke den.

Nu har jeg prøvet at skifte min shell fra tcsh og til bash, og det gør ingen forskel. Jeg er sat af.

BTW, styrter jeres safari også når i forsøger at bruge fretekst søgning her på eksperten?
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. maj 2005 - 18:23 #7
Hejsa
Mon ikke der er en .plist for Terminalen? Jo i dit hjem(Library/Preferences ligger der nok en com.apple.Terminal.plist; mon ikke det kunne hjælpe at fjerne den?
/Seb
Avatar billede egonspock Seniormester
28. maj 2005 - 18:50 #8
Jeg har set noget lignende et sted før, og man må ind og se på hvad terminalen starter inden den giver en cursor. man tcsh er måske et godt bud?
Avatar billede skwat Praktikant
28. maj 2005 - 20:41 #9
sd8220, du er for sej til det her sted!

Taksalaha.
Er en .plist en fil der fortæller omkring opsætning?
Avatar billede sd8220 Seniormester
28. maj 2005 - 23:17 #10
Hejsa, og tak _)
En .plist er det, vi andre kalder en preference-fil.
Preference-list, går jeg ud fra, at det er forkortet af ;-)
/Seb