Avatar billede q^bone Nybegynder
28. maj 2005 - 00:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt GFX får lyd til at fejle.

Hej Eksperter!

jeg håber virkelig her er nogle som kan hjælpe mig.
Har har skiftet fra et GeForce3 til et GeForce4 Ti4200.
Efter jeg har installeret mit nye grafikkort er min lyd begyndt at fejle. Det er forskelligt hvor længe jeg kan spille og høre musik inden lyden crasher. og nogle gange kommer den igen efter et godt stykke tid - Det er ved at drive mig til vanvid.

Jeg har undersøgt om der skulle være nogle IRQ konflikter men så vidt jeg kan se er der ingen af disse.

Jeg har prøvet at afinstallere grafikkort og lydkort og fjerne begge i fejlsikret tilstand for derefter at starte op normalt og installere det hele igen. (Jeg afinstallerede samtidig alle codecs).

grafikkortet er AGP og lydkortet er onboard.

Mit system er som følgende:
CPU: Pentium4 NW 2800Mhz
motherboard: P4P800-E Deluxe
RAM: 2x256Mb Kingston HPX PC3500
GFX: GeForce4 Ti4200 (Det som jeg har skiftet til fra geforce 3 som omtalt ovenover).

jeg håber virkelig at der er nogle med et par friske råd.
På forhånd tak.
Venlig Hilsen Mads Henriksen
Avatar billede nopsen Ekspert
28. maj 2005 - 00:44 #1
har du prøvet at installere alle driverne til dit bundkort, som chipset, lyd og lan osv fra asus driver side og derefter installeret grafikkortet?
Avatar billede q^bone Nybegynder
28. maj 2005 - 00:49 #2
ja, alt er blevet installeret.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. maj 2005 - 00:52 #3
har du evt prøvet at geninstallere selve spillet igen?
ellers har jeg ikke lige mere på hånden lige nu.
Avatar billede q^bone Nybegynder
28. maj 2005 - 00:53 #4
Nej det har jeg ikke.
Det er ikke kun i spil.. men også når jeg bare hører musik i winamp.
Avatar billede savle Nybegynder
28. maj 2005 - 01:43 #5
deler dit grafikkort og lydkort samme irq adr.:start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemoplysninger/ klik på + ud for hardwareresource, klik på konflikter/deling.
har du prøvet om problemet er det samme når winamp er fjernet/afinstalleret.
lavet en sfc tror ikke den vil hjælpe men et forsøg vær, start/kør skriv sfc /scannow
øøøh er det xp du har på som styrersystem.
Avatar billede q^bone Nybegynder
28. maj 2005 - 02:23 #6
savle: Som jeg skriver i spørgsmålet så har jeg tjekket om de kørte over samme RQ adresse og dette er ikke tilfældet.
Det er XP jeg kører med ja
Avatar billede boxer Nybegynder
28. maj 2005 - 08:24 #7
I tilfælde af du har fjernet dem begge på en gang, kan du prøve at gå i enhedshåndtering, fjerne et ad gangen og genstarte.

Er det muligt at du har beskadiget lydkortet under installation af grafikkorten og lidt omsonst måske men har du prøvet med det gamle grafikkort igen?
Avatar billede q^bone Nybegynder
01. november 2005 - 19:39 #8
Det kom ikke til at virke lige meget hvordan jeg vendt og drejede det.
på min kammerats maskine virkede det fint og han har også onboard, jeg kører nu med mit gmle igen som virker uden problemer.
Tak for jeres forslag men ingen løste mit problem.