Avatar billede casaolsen Nybegynder
27. maj 2005 - 21:38 Der er 3 kommentarer

Hente data fra ERP-system

Hej med jer...

Jeg har brug for lidt overordnet baggrundsviden inden jeg skal finde nogle programmører til et projekt.

Overordnet går det ud på at lave en to-vejs-kommunikation mellem to databaser/systemer. En hjemmeside skal hente data ud fra et ERP system og omvendt.

ERP systemet er Navision og hjemmesiden er opbygget i ASP/MySQL. De to løsninger ligger på hver deres server. Hjemmesiden hos en webhost og Navision lokalt hos kunden. Der skal laves en replikert løsning.

Hvordan skal man gribe det an? Nogen der kan give en overordnet forklaring på hvad er kræves og hvordan en sådan løsning er opbygget? Hva kræves af serverne? Hva med sikkerheden? Firewall? Webservices (hva er det?)...

Jeg har brug for alt den information jeg kan få, da jeg ikke har overblik over hvordan det fungere og hvad der kræves.

mvh Thomas
Avatar billede arne_v Ekspert
28. maj 2005 - 00:10 #1
web services er en standard for kald mellem systemer baseret på
web teknologi (typisk SOAP som er en form for XML over HTTP)

kunde---------------------webhotel------------------firma
browser----(HTML/HTTP)----IIS/ASP----(SOAP/HTTP)----IIS/ASP----(ADO)----ERP

må være en mulighed

det var langt nemmere med web services hvis I kunne opgradere fra aSP til ASP.NET

firewall er ikke så stort et problem da web services kan komme ind som HTTP på port 80

men check hvilke drivere (ODBC, OLE DB, .NET) I kan få til Navision - jeg mener
godt at det kan være et problem
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2005 - 16:46 #2
OK ?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2005 - 15:02 #3
Prøv evt. at læse denne artikkel på navisionguider.dk:

http://www.navisionguider.dk/artikler_249.html

Microsoft Business Solutions–Navision Integration Guide

25 siders guide til integration med Navision.

Indhold i guiden:

Integration Decision Tree
Microsoft Navision Architecture
Integration Components
Microsoft Navision Application Server
Low Level Interfaces
Bus Adapters and Communication Component
Dataports
Direct Data Integration
ODBC
COM Integration
.NET Integration
BizTalk: Commerce Gateway
BizTalk: Without Using Commerce Gateway
Commerce Portal
User Portal
Microsoft Navision 4.00
TCPCOM
XML Ports
Web Service Integration with Microsoft Navision
Calling Web Services
Commerce Gateway 4.0