Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
27. maj 2005 - 14:02 Der er 8 kommentarer

Erfaren finance controller søges

Overblik
Til et internet relateret projekt søges en erfaren finance controller, som kan bistå mig i den svære kunst at budgettere. Nuværende 30 sides excel finansbudget samt tilhørende vækstprognose budget skal gennemgås fra a til z, samt den benyttede budgetmodellen skal underbygges yderligere i selve forretningsplanen. Nøgleord er cashflow-analyser, skalerbarhed og risikovurdering/-styring. Vores arbejde vil være grundstenen i virksomhedens første år. Vi vil også skulle se på virksomhedens fremtidige finansielle forretningsgange.

Budgettet, lige nu
Fuld 30 siders forretningsplan med tilhørende 6-årigt budget med nøgletal, drift, balance, likviditet osv. i et avanceret excel ark på månedsniveau. Aktiviteter i et tilhørende excel ark med skalerbarhed på måneds- og nationsniveau.

Økonomien
Resultat 1. år: -1,4 mio.
Resultat 2. år: 5,4 mio.
Resultat 3. år: 104 mio.
Resultat 4. år: 501 mio.
Resultat 5. år: 919 mio.
Resultat 6. år: 1.317 mio.

Om dig
Du har erfaring med budgetter til opstartsvirksomheder eller som minimum case-erfaring. Du er erfaren med mulighederne og begrænsningerne i excel. Du har erfaring med internationale budgetter og erfaring med etablering af rapporteringssystemer på et internationalt niveau. Du læser og skriver engelsk. Du er villig til at underskrive en NDA (fortrolighedserklæring) og har tid og engagement til at involvere dig i et stort projekt, med et enormt internationalt vækstpotentiale. Du er bosat i København, da det er vigtigt vi mødes regelmæssigt. Du har mulighed for at deltage i møder med partnere og investorer.

Aflønning
Det er ikke muligt at blive direkte aflønnet på nuværende tidspunkt, men jeg kan tilbyde aktier i projektet og for den rette, en stilling som finance controller når projektet opstartes som en egentlig virksomhed, senere i år. Efter andet år, åbnes mulighed for en finansdirektør i selskabet, hvortil der tilbydes flere aktier.

Om projektet
Internationalt sigte med en oms. på ca. 2 mia. efter 4. år og et forventet IPO efter 5. år. Dette er ligeledes investor exit. Projektet/ideen vil revolutionere markedet for markedsundersøgelser og konkurrentovervågning worldwide. Opstartstiden er sat til 10 måneder og første markedsintroduktion i 3 lande, efter de 10 måneder. Efter 3 år, er vi repræsenteret i 15 lande. Udover mig er en statistiker og en virksomhedsrådgiver involveret. Lige nu søger jeg finansiering til opstart og udvikling. Projektet forventes opstartet i dette efterår.

Om mig
Erfaren internet solutions advisor. Har bl.a. været produktchef i datateknisk division hos instituttet Delta og arbejdet flere år som producer hos Yahoo. God erfaring med eBusiness' forretningsmodeller og rådgivning i disse. Solid erfaring med human factors, usability, salg og marketing samt ledelse.

Har ovenstående din interesse så send en mail med dine oplysninger og erfaringer på tlg(at)hemmelig.dk - jeg vælger at skriver (at) frem for @, for at undgå spam-robotterne.

/Jesper
Avatar billede nse Nybegynder
28. maj 2005 - 14:19 #1
Økonomien du har skrevet, er det overskud?
Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
28. maj 2005 - 14:39 #2
Det betyder resultat jo normalt ;-)
Resultat før skat i øvrigt.
/Jesper
Avatar billede nse Nybegynder
28. maj 2005 - 17:42 #3
Jeg skulle lige være sikker :)
Det er rimelig friskt at regne med en overskudsgrad over 25% i en virksomhed, som kun er 2 år gammel, og har en omsætning på 2 mia.
Der er bestemt ikke noget galt med at være ambitiøs, og jeg kender intet til dit projekt, men for mig lyder det vanvittigt og skudt langt over mål.
har du snakket med investorer?
Avatar billede nse Nybegynder
28. maj 2005 - 17:43 #4
Undskyld 4 år gammel i stedet for 2 år gammel :)
Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
28. maj 2005 - 19:38 #5
Det ønsker jeg af gode grunde ikke diskutere så meget offentligt, men jeg kan tilføje, at forskellige personer ser nok budgettet som ambitiøst, men ikke urealistisk. Jeg har haft en finance controller på tidligere, men pga. en personlig tragedie trak han sig. Derfor søger jeg en ny.
/Jesper
Avatar billede sdf Nybegynder
29. maj 2005 - 17:23 #6
Det der med X antal hundrede mio. i overskud om fem-seks år virker for mig fuldstændig vanvittigt. Hvordan regner du overhovedet med at kunne skaffe kapital til at finansiere den vækst? jeg har i hvertfald sjældent hørt om en virksomhed der når 2 mia. i omsætning på fire år og allerede der giver overskud. På mig virker det i hvert fald ikke seriøst..
Avatar billede trophymanager Nybegynder
29. maj 2005 - 19:09 #7
Det er set før.

Baan Company brugte det i sin tid på at starte Baan Web.

Needless to say, det gik fuldstændig nedenom og hjem da reglerne for bogførring blev ændret, hvilket medførte at deres aktier faldt enormt i værdi, og da disse blev stille som lånesikkerhed til banker o.lign gik projektet ned.
Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
29. maj 2005 - 19:29 #8
Det handler jo om hvor stor drift du har kontra salg... Og hvad det koster at købe dine råstoffer som producere dine vare/produkter/ydelser. Jeg har en særlig (god) ide som ændre en del for en lang række mennesker og virksomheder world wide. Jeg forventer ikke man forstår baggrunde uden at kende indholdet. Men ideen er god, realitisk, gennemførlig og markedet er moden. Du vil nok korse dig endnu mere, når jeg siger, at ca. 30% af vores ydelser er helt gratis.

Det er altid nemt at skyde noget ned man ikke kende... Ikke bare i et budget...
/Jesper