Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
27. maj 2005 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Erfaren programmør søges

Overblik
Til et internet relateret projekt søges en erfaren programmør, som sammen med mig kan udvælge metoder, udviklingsmodeller og systemarkitektur til et internationalt website. Nøgleord er lokalisering, skalerbarhed og datasikkerhed. Vores arbejde vil være grundstenen i en egentlig kravspecifikation for softwareudviklingen. Det er påtænkt, at dele af udvikling samt al projektledelse vil forgå i Danmark.

Lige nu, teknisk
Jeg har udviklet en mindre prototype i asp, men er pt. ikke overbevidst om, at IIS platformen kan magte opgaven på sigt. Dvs. jeg er ikke låst fast på nogen tekniskplatform.

Teknisk
Website med tilhørende database. Belastning op til 1 mio. brugere i døgnet (worldwide), enorme datamængder, on-the-fly grafiske fremstillinger (gif, jpg, flash), avanceret forretningslogik og nytænkning i usability.

Om dig
Du har erfaring med pre-kravspec og kravspec generelt. Du er erfaren med mulighederne og begrænsningerne i SQL. Du har sikkert erfaring med store databaser og sikkerheden i disse. Du læser og skriver engelsk. Du er villig til at underskrive en NDA (fortrolighedserklæring) og har tid og engagement til at involvere dig i et stort projekt, med et enormt internationalt vækstpotentiale. Du er bosat i København, da det er vigtigt vi mødes regelmæssigt. Du har mulighed for at deltage i møder med partnere og investorer.

Aflønning
Det er ikke muligt at blive direkte aflønnet på nuværende tidspunkt, men jeg kan tilbyde aktier i projektet, og for den rette en stilling som chefudvikler/seniorudvikler/projektleder, når projektet opstartes som en egentlig virksomhed senere i år.

Om projektet
Internationalt sigte med en oms. på ca. 2 mia. efter 4. år. Projektet/ideen vil revolutionere markedet for markedsundersøgelser og konkurrentovervågning worldwide. Opstartstiden er sat til 10 måneder og første markedsintroduktion i 3 lande, efter de 10 måneder. Efter 3 år, er vi repræsenteret i 15 lande. Udover mig er en statistiker og en virksomhedsrådgiver involveret. Lige nu søger jeg finansiering til opstart og udvikling. Projektet forventes opstartet i dette efterår.

Om mig
Erfaren internet solutions advisor. Har bl.a. været produktchef i datateknisk division hos instituttet Delta og arbejdet flere år som producer hos Yahoo. God erfaring med udvikling og udviklings- og testmodeller. Solid erfaring med human factors, usability, salg og marketing samt ledelse.

Har ovenstående din interesse så send en mail med dine oplysninger og erfaringer på tlg(at)hemmelig.dk - jeg vælger at skriver (at) frem for @, for at undgå spam-robotterne.

/Jesper
Avatar billede cybermike Nybegynder
30. maj 2005 - 16:32 #1
NDA = Very bad
NDA + No salery = Imposible

Du har ingen ting at komme med, dit projekt kan være ligeså godt som google eller ligeså lortet som de tusind gamer projekter der bliver startet hver måned og som alle lyder lige lovende. Besides får du ikke underskrevet en NDA af en Php udvikler du kan ikke indskrænke en NDA så meget at det ikke forhindrer php koderen i at arbejde overhovedet efter samarbejdet er ophørt.

En anden ting er moralsk, koderen skal stole på dig (Du skal nok få penge) men du vil ikke stole på koderen(du skal underskrive NDA) .... det er uholdbart.

      Mike
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. maj 2005 - 16:41 #2
Det lyder godt nok som en ordentlig mundfuld det der Jesper. Jeg kan ikke opfylde nogen af de kvalifikationer du der opstiller så fint....men en hjemmeside/virksomhed der har følgende karakteristika:

...en million besøgende kunder i døgnet...

...omsætning på 2 miliarder efter 2 år...  lyder vildt!!!

Held og lykke med projektet håber det bliver godt!

mvh
Mads
Avatar billede coolstar Nybegynder
21. juli 2005 - 14:44 #3
Vend tilbage om 4 år og vis os alle at vi tager fejl når vi siger din målsætning ikke sker!

Det vil sku give respekt!
Avatar billede pep_panic Nybegynder
22. juli 2005 - 21:16 #4
Havde da helt glemt den her tråd. Programmøren er fundet er vi er igang. Skal prøve at huske at vende tilbage om 1, 2, 3 og 4 år... :)
Avatar billede tlg_oesterbro Nybegynder
23. juli 2005 - 04:43 #5
Undskyld, men jeg har overset denne tråd.
Vi er nu 5 personer (alle i fritiden) og igang med diverse system/test krav-specs. samt et predesign. Hertil har flere markedsførings-samarbejdespartnere meldt sig på banen.

Vi kunne stadig godt være flere mennesker i processen (programmør, kontroller, ekspert-panel), på overstående betingelser. Du vil være med til, igennem kendte metoder, at sætte nye standarder for begreber som markeds- og forbrugerundersøgelse, konkurrentovervågning, medie-kilde (programmør, kontroller, ekspert-panel).

Har du statistisk flair og lyst til at opstarte content-delen af et globalt site og varemærke, med udgangspunkt i en journalistisk retning/fortolkning, er du velkommen til at skrive til os og høre nærmere. Betingelser ligeledes som første indlæg i tråden.

Projektet har et stort forretningspotentiale, som beskrevet ovenfor. Finansieringen af projektet er fortsat undervejs, men vi som er med nu, har dog valgt at starte i et hjørne af forretningsmodellen/planen. Der hvor vi relativt hurtigt kan opnå en omsætning inden for en overskuelig tidshorisont.

Er du interesseret, kan du maile dit telefonnummer, hvorpå vi kan starte en dialog om indholdet af ressourcen du besidder og potentialet vi tilbyder.
/Jesper
tlg (at) hemmelig . dk
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. januar 2006 - 09:23 #6
"Aflønning
Det er ikke muligt at blive direkte aflønnet på nuværende tidspunkt, men jeg kan tilbyde aktier i projektet, og for den rette en stilling som chefudvikler/seniorudvikler/projektleder, når projektet opstartes som en egentlig virksomhed senere i år."

Er det startet op ?