Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
26. maj 2005 - 17:29 Der er 11 kommentarer

tv guide som web service?

Hejsa

Jeg har ledt og ledt på nettet efter en tv guide til forskellige danske programmer som web service. altså at man kan lave sit eget program som viser en tv guide ved at "koble på" web services. findes der sådan nogle? sådan noget som samurize og andre sider henter tv informationer et sted fra, så er det ikke muligt som programmør at kunne hente de samme informationer?

Hilsen Carsten
Avatar billede burningice Nybegynder
26. maj 2005 - 17:43 #1
:) de fleste plugins til samurize henter informationen fra en side og parser det ud... det er egentlig ikke så svært med regulære udtryk. Men nej, der er ikke umiddelbart nogle webservices til det. Det kommer måske en dag når det bliver mere kendt ud udbredt.
Avatar billede burningice Nybegynder
26. maj 2005 - 17:45 #2
problemet er også at sider som f.eks. http://www.tvguide.dk/ jo lever af reklamer, og den indtægt mister de hvis de bare stillede deres information til rådighed gennem en webservice
Avatar billede agermose Nybegynder
26. maj 2005 - 17:45 #3
jaaa... det kommer da an på, om det er kommercielt eller privat, og hvilke kanaler du kræver/ønsker
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
26. maj 2005 - 17:50 #4
sådan noget som amazon og imdb mener jeg at jeg har hørt stiller film-info til rådighed via web service.

det er danske kanaler. altså dem som man kan se på tv.tv2.dk tv-guiden.
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
26. maj 2005 - 17:51 #5
hmm det gav ikke nogen mening uden forklaring det med amazon og imdb. hehe.

det jeg hentyder til er det med reklamer. hvis de gør det så kunne det jo også være andre gjorde det.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2005 - 17:59 #6
Jeg har et plugin til min tvsoftware der hedder xmltv (linux) - den scraper tv.tv2.dk med Python, jeg tror heller ikke der er nogen webservice i funktion.
Avatar billede burningice Nybegynder
26. maj 2005 - 18:39 #7
imdb har ikke nogen webservice, jf. et andet spm. her på eksperten hvor en spørger til omkring webservice på IMDB.

Jeg har også selv script der parser tv.tv2.dk. Det er nok den nemmeste hjemmeside i hele verden at parse.
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
26. maj 2005 - 18:58 #8
parse? altså kigger på siden efter noget tekst f.eks. "kanal: tv2" og så parser det der kommer efter eller?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. maj 2005 - 19:12 #9
enten det (den trælse metode) eller bruge regulære udtryk
Avatar billede agermose Nybegynder
26. maj 2005 - 19:13 #10
er det privat eller? hvor skal den bruges?
Avatar billede frigsfrogs Nybegynder
26. maj 2005 - 19:29 #11
Gider ikke gå ind på hjemmesider for at få et overblik. vil hellere have programmet selv så jeg kan bestemme selv hvordan det skal se ud... men efterfølgende (og den største grund) er at jeg vil lave det til min pda så jeg bare kan ligge på sofaen og se det :) dovenskaben længe leve...