Avatar billede knso00 Nybegynder
26. maj 2005 - 14:48 Der er 10 kommentarer

Forsinkelse på preloader

Hejsa! Jeg har en flash-side www.bubblefish.dk, som fylder så lidt, at mange kun når at se preloaderen i omkring et sekund... jeg vil høre, om der er nogen der har en idé til, hvordan man kan lave en forsinkelse på en preloader, så den kun vises, hvis tiden, der bruges til at hente siden er over et vist antal milisekunder..?

mvh Kasper
Avatar billede knso00 Nybegynder
26. maj 2005 - 14:49 #1
Og hvis der er nogen, der spørger, hvorfor jeg har en preloader på siden, når den fylder så lidt, så er det fordi, at den måske vil vokse i størrelse snart - og desuden af hensyn til brugeren med langsom forbindelse, hvor den vil være helt relevant.
Avatar billede doodoo Novice
26. maj 2005 - 14:52 #2
Det afhænger jo 100% af brugerens forbindelse - hvis der sidder en med 56K modem er det jo rart nok de kan se der sker noget - hvis du ikk har en loader er siden bare blank til det den loades færdig...

Og hvis siden skal vokse, behøver du vel ikke forsinke den - så skal det bare laves om derefter igen?!
Avatar billede le_bon Nybegynder
26. maj 2005 - 14:57 #3
Ret skidt idé, efter min mening. Dels er jeg enig med doodoo, og hvis det kunne lade sig gøre at beregne den tid det tager at loade siden, hvad så hvis man har en ustabil forbindelse så kan man jo ikke regne med beregningen.
Dels syntes jeg jeres site fungerer ganske fint, selvom jeg sidder på en hurtig forbindelse. Tror du ikke bare du har stirret dig blind på den preloader, og er blevet irriteret på den?

c",)
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2005 - 15:01 #4
Og hvad skulle der så vises mens vi beregner hvor lang tid det vil tage i alt? En preloader-preloader?
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
26. maj 2005 - 15:06 #5
Det kan ikke anbefales, hvordan ser din preloader ud?
Kan du ikke bare tilføje x antal millisekunder, blanke frames eller lignende?
Avatar billede doodoo Novice
26. maj 2005 - 15:48 #6
Lyder som om i ikke har set den loader - jeg så den tælle fra 0 - 100
Jeg sidder på arbejdet med en 512 linje...
Avatar billede barklund Nybegynder
26. maj 2005 - 16:42 #7
Okay okay, så har jeg også klikket på linket - utroligt så høje krav der stilles i dag! :D

Men nej, den er da fuldstændig ligegyldig - jeg så 0%, 33%, 75%, 100% og så var jeg inde. Det er gjorde mig altså ikke noget. Tværtimod tænker jeg, at det er da fornuftigt, at du rent faktisk har lavet en preloader :)

--
Morten Barklund
Avatar billede knso00 Nybegynder
26. maj 2005 - 17:09 #8
Okay :-) Altid rart nok, at fleste af jer åbenbart synes, at det virker fint nok som det er... Så tror jeg da bare, at den bliver som den er!! *GG* Tak for hjælpen!
Avatar billede pyroman Nybegynder
26. maj 2005 - 20:37 #9
Måske du kunne lave en transition, så preloaderen fader frem, loader - om det så tager mindre end et sekund, og fader ud igen - så generer det ikke med det der hurtige blink, men virker som en rar transition - og hos mig er det altså bare et blink - jeg ser den ikke loade...
Avatar billede knso00 Nybegynder
26. maj 2005 - 20:44 #10
OK, det var måske også en idé - jeg prøver lige