29. oktober 1999 - 13:10Der er
13 kommentarer og 1 løsning
Workgroup
Hej Har netop installeret 2 Dell maskiner med NT Workstation, tilføjet TCP/IP, kan Pinge hinanden via en Switch, ikke andre maskiner, oprettet en workgroup. Problemet er at jeg ikke kan se dem i "Andre computere". Skal de ikke kunne ses der, når jeg kan Pinge dem via deres faste IP-adresser?
Hvis de gør, så prøv at starte Server Manager på en NT Server og se om kan se dem. Hvis du ikke kan se dem så prøv at tilføje dem file>>add computer to domain.
Ja det er det der er mærkeligt, der var NETBEUI og IPX installeret, og jeg lagde selv TCP/IP ind, men det virkede ikke med nogle af delene. Jeg er mest tilbøjelig til at tro at det er en hardware fejl, men det virker jo når jeg pinger!
Nu har jeg haft en Win95 koblet ind, og straks dukkede alle maskiner op hos hinanden, men forsvandt igen da jeg fjernede den med Win95. Er det noget med en masterbrowser der mangler?
nogle gange kan du være nødt til at sørge for at maskinernes IP-adresse er inden for samme IP-gruppe, for at kunne se dem umidlbart når du klikker på andre computere. jeg har ikke helt styr på hvad der ligger i det med en gruppe, men du kan prøve at tildele maskinerne fortløbende adresser... det plejer at virker her. feks. 111.111.111.111 og 111.111.111.112
1. Trykk høyremuseknapp på ikon for "andre maskiner" 2. Klikk på egenskaper. 3. Sjekk identifikasjon og Arbeidsgruppe. Sett opp fornuftige navn. 4. Gå inn på protokoller. Velg TCP-IP og fjern alle andre protokoller. 5. Merk TCP-IP protokoll. Klikk på egenskaper. 6. Legg inn IP-Adresse: 131.107.2.200 og subnett mask: 255.255.0.0 (Eksempel hentet fra Microsoft skolebok. De øvrige maskiner kan ha ip adresse 201, 202 osv.) 7. Trykk på OK to ganger, en gang for IP adressen og en gang for nettverksoppsettet som helhet. 8. Tror du må reboote maskinen for at endringene skal tre i kraft.
Det behøves ikke flere protokoller enn TCP-IP. Det er min personlige erfaring at flere protokoller enn det som er nødvendig kan medføre at tingene ikke fungerer. Kontroller også at du ikke har installert flere eller andre kort enn det som faktisk er tilfellet. Kontroller også at kortet er satt opp i forhold til riktig busstype og bussnummer. (For eksempel PCI, buss 0) (Velg Kort og trykk på egenskaper)
Brug den HOST fil der ligger på din disk! Eller installer browser service! Eller en DNS server! Eller en WINS server! Der skal bare være en eller anden mulighed for at computerne kan finde ud af det med navne. Mvh Mads
Har fået en rettelse fra Dell! Der er en fejl i deres opsætning af NT. Det er ikke muligt at starte serviceprogrammet browser. Der skulle ændres i Registerdatabasen. Det er tilsyneladende noget der sker når de laver en præinstallation af NT og servicepack 4. Problemet opdages kun når man ikke har en server at koble op til, som de fleste jo nok har når det drejer sig om NT. Fejlen forsvandt jo også da jeg koblede en Win95 på nettet, som har en browser kørende. Mange tak for alle forslagene som alle kunne have været løsningen, men jeg har givet point til rbnstudio som var tættest på! Mvh. Kurt
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.