Avatar billede jnx Nybegynder
25. maj 2005 - 22:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

To ord beskriver min computer . Ba - Nanas!!

Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde...

For en uge siden havde min computer virket rigtig langsom. Den gik mig på nerverne så jeg besluttede mig for at formatere og geninstallere igen. Efter jeg havde formateret og geninstalleret winxp sp2 så var den stadigvæk langsom. så jeg tog ud mit ram og gfx kort og slukkede for el osv... sat det sammen igen og den var en smule bedre. Men alligevel ikke optimal.

Dagen efter kommer jeg hjem og pc'en kan ikke boot op. Jeg prøver at boot i dos og den finder min anden partition som c: den kan slet ikke finde min primary partition. Jeg booter den fra winxp cd'en og går i recovery console logger ind i windows på c: som den så fandt og prøvede at fixe den der.

Efter utallige fejl gav jeg op og formaterede igen. genistallerede og det hele virkede fint. 2 dage senere kan den ikke finde c: igen. den siger den ikke kan finde hal.dll
Jeg booter igen fra cd'en og går i recovery consol, derfra skriver jeg fixboot og håber på den fixer min bootsector. genstarter computeren og den siger at der ikke findes nogen drev i computeren!?!?!?!?

booter derefter fra DOS og ser at min c: er nu på 10MB og min anden partition er normal..

OKAY tænker jeg, sletter partition, laver den igen formaterer geninstallerer winxp. Det hele gik smurt, fik installeret alle mine programmer opsat computeren lige som det passer mig, sætter anti virus på og hele molivitten. ligger mig til at sove. næste morgen kigger jeg på skærmen og der står atter igen missing hal.dll.
dette var efter jeg opdaterede windows fra winupdate og hørte det skete for mange efter det .

Derefter format igen... ja i know.... og geninstallere winxp sp2. Herfra fik jeg sat hele lortet ind. Er igang med at installere norton anti virus og andre progs når lige pludselig norton crasher midt i installation. derefter i sekvens crasher næsten alle programmer. Derefter kan jeg installere programmer men når jeg prøver at køre dem crasher de. dette er dog sjovt nok kun programmer der bruger internettet såsom IRC, steam osv. Videolan virker fint efter ínstallation.

Men nu er jeg bange for at reboot fordi jeg VED den kommer til at lave noget weird når jeg gør... nogen bud på hvad jeg skal fortage mig?!?
Avatar billede jnx Nybegynder
25. maj 2005 - 22:20 #1
Kan måske kommentere at jeg har haft samme computer i ca 1½ år nu så alt hardware er kompatible, der er ikke blevet introduceret noget nyt.

Amd athlon 2100 xp
gf3 ti200
asus-a7v8x bundkort
sblive 5.1
1024 ddr kingston dualram
etc
Avatar billede tubber Juniormester
25. maj 2005 - 22:35 #2
Umiddelbart vil jeg gætte på det kan være 2 ting.
1: Harddisken, grunden er den at visse systemfiler altid ligges samme sted på disken og bliver ikke flyttet rundt på heller ikke ved defrag, er det så der på disken en fejl er så kan det godt give problemer.

2: Ram, grunden er den at ram kan lave mange underlige og forunderlige fejl, har lige haft en computer jeg skulle fixe for en og det var en ramblok der var defekt der fuckede dll fil......

Hent ultimate boot cd og test ram og HD.....
den hentes på http://www.ultimatebootcd.com
Der er test tools til stortset alle diske
til rammene er der også nogle testprogrammer blandt andet memtest86 og memtest86+ som også forefindes på ultimate boot cd........
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2005 - 22:37 #3
Det lyder godt nok underligt.

Jeg tror at din disk skal have den helt store omgang, og du er tilsyneladende ikke ked af at installere, så giv den en gang killdisk. du kan hente den her: http://www.killdisk.com/downloadfree.htm , og den fjerner ALT på din disk, så er du 100 % sikker på, at det ikke er snavs i bootsektoren der ødelægger din dag.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. maj 2005 - 22:39 #4
Laver den stadig ged i den efter dette, så kan du slå automatisk genstart fra, så du får en stopkode, der kan fejlsøges på.
Avatar billede levich Nybegynder
25. maj 2005 - 22:43 #5
Måske får din computer virus med det samme du installerer windows og kobler den på netværket. Hvis du f.eks. er på et lokalnetværk i en boligblok, hvor andre computere har virus, så får du virus sekunder efter du sætter netværkskablet i.
Avatar billede hcma Novice
25. maj 2005 - 23:19 #6
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. maj 2005 - 00:08 #7
Grunden til at den ikke kunne finde din c: partition i dos, er at det er ntfs. Dos kan ikke forstå ntfs og navngiver så den første partition den kan læse, c:.
Avatar billede nva Praktikant
26. maj 2005 - 08:19 #8
For at undgå at installere forfra hele tiden, kan du så ikke bruge systemgendannelse eller måske 'last good configuration' (eller noget i den stil hehe)
Avatar billede jnx Nybegynder
26. maj 2005 - 13:46 #9
dragonknight og tubber, giver det et forsQg, tak for extra viden catbody men mit problem er langt mere kompliceret og nva. eerrrr har du laest hvad jeg skrev? :) har allerede formateret flere gange hvad skal last good config vaere? preinstall? :) sQdt forsQgt men, nej :D
Avatar billede jnx Nybegynder
27. maj 2005 - 01:47 #10
dragonknight, det var harddisken der var fucket. skulle kQbe en ny idag. men tak alligevel skriv som svar og du faar points for at have hjulpet mig frem til at finde problemet, diskkiller hjalp mig at fat det var problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2005 - 19:21 #11
Det var da godt  ;-), og takker
Avatar billede tubber Juniormester
29. maj 2005 - 20:19 #12
Smidder da også lige et svar :) kan jo se jeg også skrev disken i første indlæg :)
Avatar billede tubber Juniormester
29. maj 2005 - 20:20 #13
og der var det :)