Avatar billede steelman Novice
25. maj 2005 - 21:06 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Telefoni hos Cybercity

Hej,

Cybercity reklamerer jo i øjeblikket med, at man kan få (IP)telefoni og ADSL forbindelse hos dem.

Er der nogen der har nogle erfaringer med det? Altså med telefon-delen?

/Steelman
Avatar billede boxer Nybegynder
25. maj 2005 - 21:20 #1
Ja :o)
Jeg bestilte det for et par måneder siden men fik at vide at jeg måske kunne få det i slutningen af dette år. Jeg ved så ikke om det kun gælder i den del af landet jeg bor i.
Men jeg skal helt sikkert ha' det når jeg får muligheden. Det kører jo over adsl linien og derfor vil det også være lige så stabilt.
Avatar billede ahave Nybegynder
26. maj 2005 - 01:02 #2
Jeg vil hvis talen falder på ip telefoni anbefale www.redspot.dk. Det virker upåklageligt og de VIL være danmarks billigeste, og når de ikke er sætter de priserne ned. Det eneste negative jeg kan sige om dem, er at du får fakturaer over email og dermed skal overføre via din bank. Men ellers de bedste anbefalinger herfra.
/ahave
Avatar billede wizdom Nybegynder
26. maj 2005 - 08:49 #3
Cybercity erfaringer... Hmmm, ja. DSL hos cybercity er ok HVIS man ikke skal andet end at surfe ;) deres standard routere (Hvilket det SKAL være for at virke) brænder af ved for store mængder data trafik (bitter erfaring) og deres IP telefoni VENT MED DET, der er slet ikke belæg for at man som privat person skal bruge sin energi på det før at det er mere udbredt, brug istedet programmer som f.ex. skype eller anden P2P telefoni der er netbaseret.
(Ordentlige IP telefoner koster i øvrigt en bondegård)

/WizDom
Avatar billede steelman Novice
29. maj 2005 - 21:18 #4
Hmmm... tja.. men nu var det mere en vurdering af deres telefoni jeg efterlyste. Hvordan er "oppetiderne" - er det stabilt nok osv.
Avatar billede wizdom Nybegynder
30. maj 2005 - 01:21 #5
Mine erfaringer med Cybercity kommer IKKE i min blå bog ;)
Det er vist det bedste svar jeg kan give dig ...

Nej, jeg mener IKKE at de er stabile nok (endnu)

/WizDom
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 09:00 #6
wizdom---> altså på deres telefoni-del?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 09:06 #7
Er I overhovedet sikre på at telefonidelen er klar til levering nu?
Avatar billede wizdom Nybegynder
30. maj 2005 - 09:57 #8
Ja telefondelen... Deres telefoni er IKKE IP baseret, bare en åben linie til fri forbrug, så anonym, du har såmænd oxo ret ;)

Men generelt er Cybercitys udstyr IKKE noget at prale med, så hvis du ikke ligefrem er (in love) i dem, så vælg en anden ;)
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 10:35 #9
Hehe - okay ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 13:11 #10
Det ved jeg nu ikke. Min router har da flyttet omkring 1000 GB og den virker stadig fint :o)
Som før skrevet har jeg ikke noget at klage over vedr. CC
De er uden tvivl de billigste med bredbånd - 2048/256 til 399,- har jeg ikke set billigere andre steder. Dette er også skrevet før :o) CC ER stabile og telefondelen kommer til at køre sammen med ADSL så derfor vil den være lige så stabil.

Vi er dog enige hvad IP telefoni angår. Der skal investeres en del penge i udstyr og så meget billigere er IP telefoni jo heller ikke.
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 13:32 #11
Nå ja, men ang. dyrt udstyr, er der så ikke en tlf. port i deres router? og så er det vel bare at fordele telefon ledningerne fra routeren(?)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 13:55 #12
Mener du CC?
Det jeg mener er selve IP telefonen. Den skal du bruge til almindelig IP telefoni.
Med CC bruger du din alm. telefon. CC er ikke IP telefoni.
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 14:00 #13
Ja begge dele egentlig...
Der blev snakket om her, at udstyret er dyrt, men mht. IP telefoni er det jo "bare" spørgsmålet om at købe en adapter så de analoge telefoner kan sluttes til internettet som koster ca. 700 kr. hvilket vel egentlig er billigt nok set i forhold til et oprettelsesgebyr hos fx. TDC og deres månedlige abb. (ved godt at der så skal trækkes telefonledning rundt i hytten). Men mht. CC's udstyr er det vel "bare" at trække ledninger fra routeren til de analoge telefoner (?)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 14:42 #14
Ja det har du egentligt ret i. Jeg var ikke klar over at der nu fås adaptere. Jeg synes bare ikke IP telefoni er så interessant fordi det, på nuværende tiddspunkt, ikke er billigt nok. Som jeg ser det er der mange flere penge at spare ved at få en pakke som den CC har.

Som udgangspunkt er det kun stikket hvor dit ADSL er tilsluttet, der virker til telefonen. CC anbefaler et bestemt firma til at trække kabler til andre telefoner.
Jeg ved ikke hvor let det er at forbinde og trække kablerne selv, men hvis du selv har styr på det, bliver det jo bare endnu billigere.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 14:45 #15
Nu ved jeg ikke hvor du har dit ADSL abb., men hvis det bliver en succes - og det gør det - varer det ikke længe før den andre selskaber kommer med.
Og det var i tilfælde af at du er ked af at skifte selskab :o)
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 15:01 #16
Hmmm... ikke billigt nok? Jubii GoIP: 0 kr. i abb. Opkald til fastnet: 0,11 kr./min Opkald til mobil: 0,77 kr./min Det er da rimelig billigt ;-) (http://goip.jubii.dk)

Grunden til at jeg spørger mht. Cybercity's produkt er, at jeg snart skal flytte i ny lejlighed i Esbjerg hvor de har noget der hedder Esenet (svarende til TDC cabel), og har overvejet at få internetabb. hos dem og så få IP-telefoni, men havde så efterfølgende set Cybercity tilbud og ville høre om nogen havde kendskab til det.
Man kan jo lige så godt undersøge markedet, ik?  ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 15:41 #17
Du har jo ret igen *g* Det er vist ved at være længe siden jeg sidst undersøgte markedet hvad IP telefoni angår.

Så skal du jo bare til at regne på din telefonregning. CC tager 1,60 kr til mobil i dagstimerne (8-18) men tager til gengæld ikke nogen opkaldsafgift til fastnet. Jeg holder mig nu til CC stadig og bruger mobilen til mobilopkald - med telmore er det lidt billigere.
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 15:46 #18
hehe - :-)
Men jeg forstod eller på dig på din første kommentar, at du _ikke_ have telefon igennem CC(?)
Avatar billede boxer Nybegynder
30. maj 2005 - 16:11 #19
Nej men jeg har bestilt det. Og venter med glæde på at jeg kan få de sidste rester af TDC losset ud af døren. Det skal have en straf at have udnyttet sit monopol i årtier samt lade deres kunder vente i 14 dage inden de gider reparere deres  telefonforbindelse.
Men alligevel er jeg da interesseret i billigere måder at ringe på. Dit forslag fra Jubii lød jo rimeligt godt.
Men da jeg har en kone der sidder i sofaen med telefonen i hånden og "bla bla bla" hver gang jeg kommer ind af døren, vil jeg fortsat vente på jeg får mit CC fastnet telefoni :o)
Avatar billede steelman Novice
30. maj 2005 - 16:46 #20
:-D
Kender det godt ;-)
Avatar billede wizdom Nybegynder
30. maj 2005 - 20:53 #21
Da jeg havde CC og havde mine 2 DB servere kørende hos dem, da måtte jeg skifte router 6 gange indenfor 5 måneder pga at de IKKE kunne håndtere den mængde up / Down
data som jeg genererer herfra, men det kan da godt være at "almindelige" brugere er tilfredse, jeg er/var det bare ikke

;) WizDom
Avatar billede steelman Novice
21. juni 2005 - 13:25 #22
Tak for jeres kommentarer - lægger du et svar boxer?
Avatar billede boxer Nybegynder
21. juni 2005 - 13:42 #23
Gerne :o)