Avatar billede malle_mj Nybegynder
25. maj 2005 - 18:21 Der er 8 kommentarer

Infrarød Adapter

Hej alle sammen...

Jeg har et problem med en Edisonsoft ES-620 USB Infrared Adapter... når jeg har installeret den ved at "tilføje ny hardware" advare windows kraftigt at jeg stopper for ellers kan systemet blive ustabilt og ikke køre korretkt...annullere jeg så advarslen kan jeg ikke starte det fordi den fejlmelder: fungerere ikke korrekt og kan muligvis ikke starte (kode 10)
Avatar billede malle_mj Nybegynder
25. maj 2005 - 18:21 #1
håber i kan hjælpe...

med venlig hilsen Malle
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. maj 2005 - 18:37 #2
Du skal ikke annuller installationen.. den der advarsel er ikke en sk*d værd :-)

Fortsæt installationen..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. maj 2005 - 18:40 #3
Jeg købte en IrDA (via USB) til min bærbar.. den bruger vist også "Edisonsoft ES-620 USB".. Det virker fint.. ingen problemer..

På min står der "HUATONG" (kender ikke mærket).. den er lilla :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2005 - 22:29 #4
Den advarsel du får, er om at driveren ikke er digitalt signeret.

Det betyder at den ikke har været igennem nogle skrappe tests op imod operativsystemet, men det betyder ikke at den ikke virker.

Skal du have en meget vigtig server op at køre, vil du KUN bruge digitalt signerede drivere, for det giver dig en granti for at de virker - og det koncept kan betyde en del for erhvervsdrivende.

Men selv om en driver ikke er digitalt signeret, betyder det ikke at den ikke virker. Det betyder bare at man ikke har villet ofre penge på at få den testet - eller måske ikke har fået det gjort endnu, fordi hardwaren er meget ny.

Derfor - kig på producentens hjemmeside, hent den nyeste driver, og brug den selv om den ikke er signeret. Den vil, som folk skriver, efter al sansynlighed virke uden problemer.
Skulle du følgende opleve problemer, kan du altid afinstallere driveren igen.
Avatar billede malle_mj Nybegynder
27. maj 2005 - 12:08 #5
når jeg har installeret den står der: installationen er udført med følgene problemer: kan muligvis ikke starte (kode 10) men hvis jeg skal ingorere det hvordan starter jeg den så og ser om det virker?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2005 - 17:23 #6
Hvis du sætter den i usb porten, melder den så fejl?

Hvilken Windows-version har du? 2000, XP (Home/Pro)?

/theSurfer
Avatar billede malle_mj Nybegynder
27. maj 2005 - 22:01 #7
jeg bruger XP prof. den melder ikke fejlen på noget tidspunkt det er bare når jeg har instaleret hardwaren kommer der en popup hvor der står at den er installeret med følgende fejl: kan ikke starte (kode 10)og så når jeg trykker udfør starter fejlfinding men den hjælper bare nada...men hvis jeg bare skal ingorere det hvordan starter jeg den så op den er ikke i start skriverbordet eller nogen steder!

ved ikke hvad jeg kan pøve

P.S. skal have den til at virke med en sony ericsson k500i
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2005 - 00:19 #8
Prøv at slette enheden, fra Enhedshåndteringen: Højreklik på Denne Computer > Egenskaber > Enhedshåndtering > Find enheden og Marker den > Tryk på DEL-knappen og slet den.

Prøv så at se, om du ikke kan installere den igen..

/theSurfer