Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
25. maj 2005 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vinduets højde inkl. chrome

Hvordan kan jeg, i IE 5.0/5.5/6.0 få at vide hvor højt vinduet er(altså ikke contentarea, men inkl. titelbar, menu, etc.)?
Jeg har kigget lidt omkring, men kan ikke finde det.

Jeg kan selvfølgelig sætte vinduets position og derefter aflæse window.screenTop med noget sjusk a la

window.moveTo(0,0);
var topChromeHeight=parseInt(window.screenTop,0);

men det er jo ikke helt nok.
Er der virkelig ikke nogle lette måder at find vinduets samlede højde på?
(Alternativt kunne det være rart at vide om brugeren har "tændt" statusbaren, det er egentligt det jeg prøver at estimere vha. vinduets højde)
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2005 - 13:31 #1
Det kommer jo så også an på, om brugeren bruger store eller små ikoner i værktøjslinjen, og hvor f.eks. adresselinjen er placeret !-)

-- men jeg har til mit tilpas-til-billede script fundet ud af, at chromen er 36px høj uden status-bar !-)
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
25. maj 2005 - 13:56 #2
Det har vel ikke noget at gøre med værktøjslinjen?
Ud over det, er det jeg spørger om mere om det kan lade sig gøre at spørge browseren om hvormeget den fylder, ligesom man kan i Mozilla.
Det virker lidt underligt at man kan resize vinduet til en bestemt størrelse (her er det vinduets, ikke content-area's, størrelse man resizer.
Så man kan altså sætte vinduets højde, men ikke aflæse den..
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2005 - 14:00 #3
Hvis du vil finde ud af, om der er statusbar på, må du indregne de elementer, som der kan være, men hvis du selv skaber et vindue uden værkstøjslinjer m.m. er det selvfølgelig ikke et problem !-)

-- og tjah, det ser sådan ud ...
Avatar billede dansermeddhtml Nybegynder
25. maj 2005 - 14:05 #4
Øv, altså :-/
Nå, men ihvertfald tak for hjælpen til dig :)
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2005 - 14:10 #5
U'r welcome '-)
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2005 - 15:46 #6
Tak for point ;~}