Avatar billede ecotorben Nybegynder
04. april 2001 - 11:24 Der er 5 kommentarer

Bærbar på to net

Jeg har en bærbar, der skal på to net.
Det ene er med fast ip, gateway, wins, dns.
Det andet net er med flydende ip (dhcp), en anden gateway, wins og dns. Jeg har prøvet at lave to hardware profiler, men ip-opsætningen er i hardware specifik nok til at det virker. Hvordan løser jeg dette problem?
Avatar billede superfly Nybegynder
04. april 2001 - 11:45 #1
Kan du ikke bare lade den stå til dhcp, og så lave en bat-fil, der renewer ip\'en.. ?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 12:40 #2
Jeg kan da godt have 2 ip protekoller på en pc\'er hvor den ene er automatisk, og den anden er fast ip med gataway m.v.
Avatar billede ecotorben Nybegynder
04. april 2001 - 12:51 #3
Til kharder

Hvordan vælger den bærbare hvilket net den er på?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 16:23 #4
Det finder den selv ud af hvilken konfiguration, som virker.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2001 - 16:25 #5
Det svare til, at du har en netforbindelse og en lokal net. I stedet for lokalnet kunne det være en anden udbyer. Dette kan kog ikke lade sig gøre hvis du køre ME på den bærbare. ME er kun beregnet til et netværk.