Avatar billede wufs Nybegynder
24. maj 2005 - 13:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med USB ved opstart

Jeg har problemer med en PC, der fryser i opstarten når en USB-enhed har været sat til (printer, kamera) ved sidste opstart.

Den eneste måde jeg kan få PC'en til at starte rigtig op igen er ved at gå ind i BIOS'en og slå "USB funktion support" fra (enabled). Dette betyder dog, at printer osv. ikke kan benyttes.

Da PC'en benyttes af de gamle og således bare skal fungere får jeg på punklen :) Så hva' kan der være galt??
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 13:27 #1
Har du XP SP2 installeret, for den har nye miniportdrivers ? ?
Avatar billede wufs Nybegynder
24. maj 2005 - 13:31 #2
Det må jeg lige tjekke op på, men så vidt jeg husker har den!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 13:33 #3
Højreklik på denne computer, og vælg egenskaber, der står det !
Avatar billede wufs Nybegynder
24. maj 2005 - 13:35 #4
Ja, problemet er jeg ikke sidder ved den :(
Avatar billede wufs Nybegynder
24. maj 2005 - 13:36 #5
men jeg er næsten sikker på SP2 er installeret...
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 13:41 #6
Hvis SP2 er tilstede, så kunne du prøve, at fjerne alt om USB controller i enhedshåndtering, genstart, ind i BIOS og aktivere (enable) USB i BIOS, Save og genstart.

Den skulle så finde dine USB porte og installere dem igen.
Avatar billede wufs Nybegynder
24. maj 2005 - 13:43 #7
Ok, det vil jeg prøve når jeg engang kommer hjem. Foreløbig mange tak...
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. maj 2005 - 12:14 #8
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede wufs Nybegynder
06. juni 2005 - 23:12 #9
Både ja og nej... nu har jeg endelig været hjemme og tjekke og der var ikke installeret sp2. Problemet er bare at den windows xp der er installeret, er installeret fra en brændt kopi og sp2 derfor ikke kan intalleres pga invalid key code (registrering). Så der er vel ikke andet for end at leve med problemet indtil jeg får fat i et nyt styresystem!?
Avatar billede wufs Nybegynder
28. juni 2005 - 12:07 #10
accepteret
Avatar billede huset Praktikant
02. juli 2005 - 17:10 #11
http://www.eksperten.dk/spm/629005

Dragonknight point her