Avatar billede dehaas Nybegynder
24. maj 2005 - 01:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Software Update Services - 401.3 HTTP Admin Error

Hej,

Jeg har netop installeret Microsft Software Update Services Server med SP1 på min 2003 enterprise server.

Når eg prøvet kommer åbne administrationes-siden (SUSAdmin), kommer den med HTTP 401.3 Fejl

--

You do not have permission to view this directory or page due to the access control list (ACL) that is configured for this resource on the Web server.

HTTP Error 401.3 - Unauthorized: Access is denied due to an ACL set on the requested resource.
Internet Information Services (IIS)
Avatar billede serverservice Praktikant
27. maj 2005 - 22:16 #1
Du skal starte med at kontrollere permissions til selve mappen såadn at system og aministrator har full control -everyone read, som minimum- Acl dækker normalt over ntfs permissions.
Alternativt kunne det være en rettighed i IIs
Avatar billede dehaas Nybegynder
27. maj 2005 - 22:30 #2
Jeg har både tjekket NETFS rettighederne, og rettighederne i IIS, det hele ser ud til at være rigtigt.
Avatar billede fortes Nybegynder
01. juni 2005 - 20:59 #3
Prøv at genstarte din IIS, og nu du er igang, så genstart lige World Wide Web Publishing service...
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juni 2005 - 13:22 #4
Ok lad os lige checke dine permissions så - jeg formoder at du ikke har defineret noget på shareniveau - , men kun ntfs?
Her er default permissions listet på mapperne, generelt har administrators og system full control på alle mapper:
SUS mappen - admin+system=FC, users=read+execute+list folder + read.
Content +vroot mapper- everyone=read
fastdo- everyone = read+exec. + list +read

Og som sagt har admins + system FC til alle - virker det nu ?
Avatar billede dehaas Nybegynder
16. juli 2006 - 15:38 #5
Har fået det til at virke, kommer der nogle svar?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juli 2006 - 17:10 #6
Hvad blev konklusionen - eller hvordan blev det løst?
Avatar billede dehaas Nybegynder
16. juli 2006 - 21:00 #7
Må indrømme de er så lang tid siden at jeg ikke kan huske det. I hvert fald kører det nu.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juli 2006 - 22:15 #8
ok iorden