Avatar billede kryger Nybegynder
23. maj 2005 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstatning for et Asus A7V133 bundkort

Hej eksperter,

Jeg tror mit efterhånden et par år gamle Asus A7V133 bundkort er gået i stykker og jeg vil gerne have det skiftet ud uden at skulle skifte RAM og CPU...

PC'en kørte udemærket (hastighedsmæssigt) inden den gik død.

Er der nogen der ved hvilket kort jeg kan købe i dag, hvor jeg kan bruge med SD RAM og min AMD CPU?

Mvh
Kenneth
Avatar billede tubber Juniormester
24. maj 2005 - 00:31 #1
Det eneste jeg kunne finde var dette her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14978

Men min mening om det er det er spild af gode danske kroner at smide penge i det....
(syntes jeg kan se at et A7V bundkort er til en socket A CPU (AMD))....
Så umiddelbart vil jeg mene du skal købe et bundkort hvor du kun skal skifte ram, så kan du senere smide størrer CPU i......

Det kunne være et sådan her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135330 det koster kun små 250kr.
og så disse her ram:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39180 det er også små 250kr.
Så 500 i alt og du har mulighed for senere at opgradere din CPU uden yderelige opgraderinger......

Men ville være rart at vide hvad for en CPU det er du nøjagtigt har :)
Avatar billede kryger Nybegynder
24. maj 2005 - 08:16 #2
Når jeg kommer hjem checker jeg lige hvad for en CPU det er jeg har...
Jeg svarer igen i aften...
Avatar billede kryger Nybegynder
24. maj 2005 - 23:46 #3
Oprindelig sad der en AMD Athlon 800 MHz CPU på bundkortet... Det har jeg dog skiftet ud siden - jeg mener der sidder en ca. 1,5 GHz CPU i nu...

Men jeg kan ikke rigtig checke det, for bundkortet melder fejl med bip-lyde, så snart jeg tænder pc'en... Og kvitteringen er væk...
Avatar billede kryger Nybegynder
09. juli 2005 - 22:43 #4
tubber smid lige et svar hvis du vil have point...
Avatar billede tubber Juniormester
09. juli 2005 - 23:10 #5
Kommer her :)