Avatar billede vons Nybegynder
23. maj 2005 - 22:38 Der er 10 kommentarer

Materialer til Max?

Hejsa.
Nystartet max bruger behøver lidt hjælp til materialer i 3Dmax. Normalt laver jeg alt mimodelering ogg rendering i Rhino, men har fundet ud af at man kan lave "max" fede renderinger i Max. Men fuck hvor er jeg dårlig til at lave materialer:-(
Så søger lidt hjælp til det og evt. et sted hvor man kan downloade færdige materialer. Har prøvet at søge, men uden hjælp..... Så hjæææælp, har en semester opgave der skal afleveres på fredag...så er temmelig præsset.
Så er der nogen der har nogle links, eller måske gider sende mig en røvfuld materialer ville det bare være skønt...

På forhånd tak:-)

/christian
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. maj 2005 - 09:37 #1
http://www.3dmaxer.dk/links.asp under textures.

Ellers søg på "free textures" på google der er masser derude :)
Avatar billede vons Nybegynder
24. maj 2005 - 14:36 #2
Det er jo textures der er derinde, men jeg leder efter færdige materialer...... Så som fx plast o
g børstet stål...
/christian
Avatar billede michael-k Nybegynder
25. maj 2005 - 08:19 #3
Det laver du ved hjælp af textures. Hvordan vil du ellers lave det ?

Prøv at læse nogle tuts igennem hvordan man bruger materiale editoren og hvordan textures virker og hvordan de bruges. Der er tuts på den side jeg linkede til, også på dansk.
Avatar billede tuekappel Nybegynder
05. juni 2005 - 12:28 #4
Michael har ret; og ud over det, findes der nogle prædefinerede materialer i max. du åbner din material editor med [M], og klikker på [get material]. Dér vælger du "browse from" [material library], og der burde ligge minimum 20 forskellige materialer.
Avatar billede osborne Nybegynder
27. juni 2005 - 20:24 #5
Her link til cgtalk collection v1.0 for Max Scanline (godt nok til Max 5 men mange cool materials.
http://www.highend3d.com/files/?group=maxshaders#2352

Og her link til nogle super cool shaders til Mental Ray (for Max 7) - http://www.jeffpatton.net/Max7/index.html

Helt generel info om materials m.m. kan du læse på CGtalk men det kender du sikkert til allerede :-)
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=77484

Håber det kan hjælpe dig på vej.
Avatar billede osborne Nybegynder
27. juni 2005 - 20:37 #6
Hov glemte lige at peje dig til en tutorial om brushed metal også:
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/brushedmet/asberg_bmetal_01.asp
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:36 #7
Kunne du bruge linkene?
Avatar billede osborne Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:14 #8
Hvordan går det med materialerne - er det til at finde ud af?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 15:51 #9
tror sku ikk lige han er mand for at acceptere nogen svar S:
Avatar billede osborne Nybegynder
21. november 2005 - 18:05 #10
Tja, jeg tror du har ret thiazz ... kunne være godt hvis han så bare gad og lukke sit spørgsmål igen.