Avatar billede jelleoelle Nybegynder
23. maj 2005 - 17:44 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Stille/lydløst grafikkort

Jeg skal bruge et nyt grafikkort. Jeg har ikke fuldt med i udviklingen siden jeg købte mit gamle i 2001, så jeg aner ikke hvad der skal til idag og hvad de forskellige numre og modeller kan i fornold til hinanden!

Det er absolut vigtigt at det er MEGET støjsvagt, hvis ikke helt stille. Jeg gidder ikke kunne høre det, når kabinettet er lukket!

Det skal have
DVI.
AGP 8x.
TV-out (eller komposit, s-video, ligegyligt hvilken).

Jeg er ikke hardcore gamer eller noget, så det behøver ikke være det nyeste superkort, men det må gerne kunne trække 3d spil nogenlunde, da jeg spiller lidt en gang imellem.

Jeg havde forestillet noget i retning af op til omkring 700 kroner. Gerne mindre, men grænsen er ikke fuldt fastlagt.

Nogen gåde erfaringer med grafikkort der passer til dette?
Avatar billede huset Praktikant
23. maj 2005 - 17:46 #1
Hvilken maskine skal det passe til, for det er meget vigtigt det spiller godt sammen!
Avatar billede huset Praktikant
23. maj 2005 - 17:48 #2
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97549

Godt til prisen og har en god DB
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
23. maj 2005 - 17:52 #3
Min maskine:
AMD Athlon 2400+.
512 mb ram.
Asus a7n8x-x motherboard.
Avatar billede huset Praktikant
23. maj 2005 - 17:56 #4
Så passer linket kort fint.

Bare spørg løs

Til 700 skal du ikke regne med et godt 3D spille kort!
Avatar billede boz Nybegynder
23. maj 2005 - 23:52 #5
Jeg bruger selv dette her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97947
Det er udmærket til prisen !
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 06:23 #6
Men er det stille? Hvor meget kan det høres?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 06:52 #7
Det er umuligt at sige hvor meget et lydkort larmer, for det kommer blandt andet an på hvordan dit kabinet er indrettet.

Lyddæmpning af hele dit kabinet vil nok være en bedre investering, når du ikke vil bruge mere end 700 kr.

Der findes 3D grafikkort med passiv køling (uden blæser) men ikke til 700 kr. og jeg har ikke engang kunne finde en dansk forhandler.

Skift blæseren på det gamle grafikkort, til en støjsvag pabst, isoler hele kabinettet med Magic fleece og lyddæmp harddiskene, så er du kommet langt. Se denne hjemmeside for ideer: http://asp.webconsult.dk/default.asp
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 07:05 #8
Fandt lige disse alligevel! 2 inden for budget, en uden for! Alle med passiv køling (uden blæser)

AGP8, VGA, TV Out:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37557

AGP8, VGA, DVI, TV Out:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=44327
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104140
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 07:09 #9
glem det sidste link, der er tvivl om hvor vidt det er med passiv køling.
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 09:39 #10
" Det er umuligt at sige hvor meget et lydkort larmer, for det kommer blandt andet an på hvordan dit kabinet er indrettet" ??

AGP8, VGA, TV Out:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37557 --> skod kort! og det er ALLE 5200 kort
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. maj 2005 - 11:18 #11
huset>> Ganske uden tvivl at du har ret, men det er helt uden blæser og larmer derfor ikke!

Kabinet design har stor betydning for resonans og resonans frekvenser!
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 11:46 #12
Nej det er passiv ja, men dette kort bliver som alle andre passive_totalt varme, og performer derfor dårligere.

Ville ikke røre et 200 om så jeg fik det
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 17:26 #13
Mit kabinet er allerede lyddæmpet og har magic fleece. Harddiske og psu er meget stille. Derfor vil jeg ikke have et grafikkort der kommer og ødelægger det hele.

Det som nogen mennesker bedømmer som ligefrem meget stille, er tit for meget larm for mig. Det kan godt være at de ikke kan høre det, fordi deres maskine larmer meget i forvejen jo, men der gør min ikke. :)

Men ok, 700 er heller ikke fastlagt. Det vigtigste af alt er at det ikke larmer. Så lad os sige at det godt må koste mere og gerne må kunne trække bare lidt af de nyere 3d-spil bare nogenlunde, men ikke larme. Hvor billigt kan jeg så slippe?
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 17:44 #14
Så skal du uden tvivl have Leadtek's 6600GT!

Det fåes også som passivt, dog ikke fra Leadtek, som må siges at være førende indenfor  grafikkort
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 17:44 #15
!
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 18:00 #16
Kunne man eventuelt bruge en af de Arctic Cooling Silencer tingester på det?
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 18:24 #17
hvorfor smider du selv et svar???

Kunne man eventuelt bruge en af de Arctic Cooling Silencer tingester på det? ---> hvad snakker du om?
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 18:31 #18
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=jelleoelle&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Du bør vist også få kigget på dine tidligere spørgsmål, og lukke dem du ikke har brug for mere ikke?
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 18:57 #19
Fatter ikke meget af hvordan dette eksperten system virker. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan give point og ikke point. Jeg smed selv et svar for at se om det så ville komme på listen over personer jeg kunne accepterer, da det så opklarede lidt af det for mig. Aner ikke hvordan man lukker noget!
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 19:00 #20
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Det er ikke svære end du gør det til :D
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 19:14 #21
Ok, tak for linket, jeg har aldrig fået sat mig ind it hvordan det virker.

Ok, så man kan kun lukke ved at accepterer et svar. Hvis du kigger i mine andre spørgsmål vil du se at folk kun er kommet med kommentarer! Da man kun kan accepterer svar og ikke kommentarer, kan jeg altså ikke lukke tråden.

Så hvis det skulle være vigtigt at lukke et spørgsmål, ville det nok være en ide at ændre lidt på måden systemet virker, og lave en åbenlys måde at lukke det på.
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 19:16 #22
Så bed dem smide et svar, og kan du ikke bruge det du har hjulpet dig med, kan du smide et selv og acceptere det.

Dog er det velset at man belønner folk, så de vender tilbage en anden gang
Avatar billede jelleoelle Nybegynder
24. maj 2005 - 20:03 #23
Har ikke besluttet mig endnu