Avatar billede ksr Nybegynder
23. maj 2005 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kinisiske tegn i en app.

Kan det lade sig gøre at vise Kinisiske tegn i en app.(Label1.caption & Command1.caption) uden at skulle lave det om til at billede ?????
Avatar billede sjh Nybegynder
23. maj 2005 - 16:05 #1
installer kinesiske sprog på din computer :D
Avatar billede hostgirl Nybegynder
23. maj 2005 - 19:03 #2
Hvis du kan skrive tegnene, prøv evt:

string source = “中国是一个美丽的国家。”;

string target = Strings.StrConv(source, VbStrConv.TraditionalChinese, 0)

se evt her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vblr7/html/vamscStrConvConstants.asp og her:

http://www.codeproject.com/useritems/Chinese_Style_Converter.asp?df=100&forumid=29507&exp=0&select=1014819
Avatar billede hostgirl Nybegynder
23. maj 2005 - 19:04 #3
个美丽的国&#23478

Dette er dog sådan tegn ser ud i html, ikke sikkert de gør i vb
Avatar billede ksr Nybegynder
26. maj 2005 - 14:51 #4
Har fundet en løsnning brugte vb.net i stedet for vb
Avatar billede thesurfer Nybegynder
26. maj 2005 - 16:37 #5
1) Løsningen skal offentliggøres, jvf Ekspertens regel §2.7: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

2) Du skal huske at markere navnet i boksen, og derefter klikke på Accepter-knappen.. ellers bliver svaret ikke accepteret..

/theSurfer
Avatar billede ksr Nybegynder
30. maj 2005 - 10:38 #6
OK jeg køre med Win xp og havde installeret østasiatiske sprog, men det kunne jeg ikke få til at virke under VB6 der for prøvede jeg at skifte over til VB.NET og der var ingen problemer.