Avatar billede mads-lee Nybegynder
22. maj 2005 - 21:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dvd - r skiver vil ikke spilles i dvd afspiller

Hej har lige købt nogen dvd - r skiver de vil ikke spilles i min xbox eller i en af mine dvd afspillere de virker fint på 1 af mine afspillere og på min computer.

er det bedre hvis jeg køber dvd + r fremover til brænding af dvd film ?

mvh Mads
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. maj 2005 - 22:48 #1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. maj 2005 - 22:49 #2
Hov - vi har jo "snakket" sammen før: http://www.eksperten.dk/spm/617382
Avatar billede sajber Nybegynder
23. maj 2005 - 13:22 #3
Hej

Det er jo en jungle.... ikke alle dvd afspillere kan afspille dvd-r eller dvd+r .. eller begge dele faktisk .. og for at gøre det endnu sjovere, så kan det være forskel på de enkelte medier, og endda på hvilken brænder der har brændt dem.
kombinationen af alle muligheder er uendelig...

derfor har www.dvdrhelp.com en fin database med en oversigt over hvilke medier, der brændt med hvilken brænder, virker i hvilke dvd afspillere.

Men i bund og grund lyder det som om du har en dvd afspiller der ikke kan lide dvd-r skiver, derved er der heller ingen garanti for at den kan lide dvd+r skiver.
sjovt nok er det ofte de lidt dyrere mærke-afspillere der ikke vil spille den slags, så et udemærket råd i den forbindelse er at købe en billig billig model, hvor der står at den vil spille dvd-r og dvd+r skiver.
Avatar billede mads-lee Nybegynder
23. maj 2005 - 16:13 #4
tror dvd+r er valget.. har surfet lidt og fundet ud af at dvd+r er understøttet af flere af de gamle modeller. dvd+r virker også på mine maskiner så det bliver dem :P men tak for hjælpen :)

ps:  majsmarken ja købte også mine dvd-r cder udfra den side du henviser til hvor de skriver at de er det mest læsbare cder og der er flest afspillere de vil fungere under desværre er det bare ikke tilfældet for mig.
Avatar billede screem_brille Novice
23. maj 2005 - 19:18 #5
DVD - er mest kompatibelt, men en god ting er at brænde i så lav hastighed som muligt, og er der stadig problemer, sp præve nogle andre medier