Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 21:43 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hjæælp! jeg kan ikke gå på nettet!

Hjælp eksperter, jeg er desperat...
jeg har to pcér på mit netværk via hub, det har altid virket fint, men lige nu virker min nye pc ikke på nettet, der står fint på processlinien at jeg er online, men jeg kan hverken tjekke post eller surfe på nettet...hmm
hvad endnu værre er , jeg kan ikke spille wow....:(
Nogen der kan knække den nød...???
jeg har prøvet at skifte kabel, uden held...
jeg har win xp pro, med alle opdateringer. inkl servicepack 2.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 22:31 #1
Prøv at fortælle lidt om din kabelforbindelse. Er det webspeed ?

Check i en dosprompt, med kommandoen ipconfig om du får en ipaddresse der ikke starter med 169.254.? ?

Hvis det er webspeed og du ikke får "ægte" ipaddresse, er det nemmeste at ringe til webspeed support, da de kan nulstille dit modem og guide dig igennem. Det er typisk fordi modemet mener at du ikke har lov til at gå på nettet at disse problemer opstår.
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:33 #2
jeg har ikke webspeed men kabel over mit antennelaug... galnet i odense...
jeg har fået anvist en ip adresse fra galnet.. altså en fast ip
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:37 #3
når jeg kører den der ipconfig Tonny, så kommer min faste ip godt nok frem... sjovt at min gamle pc kører fint på nettet... den er ikke sat op med den faste, men kører med automatisk ip... underligt..... den anden ,altså den der ikke virker kører altså ikke automatisk, og kan det heller ikke har lige prøvet...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 22:45 #4
Ok, så prøv dette:

Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.

Prøv at se om du får svar når du pinger www.novell.com
skriv:
ping www.novell.com
og tryk enter.

Hvis dette ikke virker, så prøv om du kan pinge ipaddressen

skriv:
ping 130.57.4.27
og tryk enter.

Fik du svar på den sidste, men ikke den første, er problemet dns.
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:47 #5
hmm det virker heller ikke..ingen af dem Tonny...er jeg på spanden?
Avatar billede ksoren Nybegynder
22. maj 2005 - 22:50 #6
Du omtaler to pcere som altid har virket, er den nye en af disse? Dvs en tredje pc?
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:52 #7
ja den nye er en af de to.... fatter det ikke,,,,,,
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:53 #8
det eneste der er sket idag med maskinen er at min søn og en af hans venner (begge 7 år) har spillet på maskinerne.. quake 3... efter det har intet virket-
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 22:53 #9
Måske, men det er ikke helt sikkert, da der i routerne kan være indbygget at ping ikke må gå igennem, og så vil du ikke få svar.

Et long shot:
Hent lspfix:
http://cexx.org/lspfix.zip

Kør LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart, Check om internettet virker.

(Du kan downloade den på den raske computer og overføre programmet til den syge via diskette. Programmet fylder næsten ingenting)
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 22:57 #10
lige nøjagtigt det lille program har jeg lige prøvet -...så det i et svar andersenph har givet en anden med samme problem..jeg har fulgt anvisningerne---- sat flueben i "i know what am doing" selvom det er løgn....mere har jeg ikke gjort ..og det virker stadigvæk ikke...
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
22. maj 2005 - 22:58 #11
Kan det ikke også være noget så simpelt som en af dine porte i din hubs er røget?

Var det hos mig, for 2-3 uger siden.

Godt nok på en switch, men forsøget værd?
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:00 #12
jeg prøvet at skifte porte.. jeg har også skiftet kabel... og til sidst har jeg også prøvet at sætte den direkte til modemet...uden held...altså må det være noget ¨på pcén der er galt....ik?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 23:03 #13
Prøv at se om dine computere kan pinge hinanden.
Så finder du ud af om netkortet virker.
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:10 #14
hmmm ja den kan jeg ikke pinge....men tilgengæld kan jeg gå ind på den og se min shared doc mappe..underligt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 23:14 #15
Så er der nok lukket for ping i firewall'en.

Prøv at lukke firewall'en ned på den computer med problemer og se om det giver en forskel. De kan gå i ged engang imellem.
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:16 #16
er sket... jeg har i desperation lige afinstalleret servicepack 2...... dumt
? hjalp ihvertfald ikke...og nu virker mit grafikkort jo heller ikke....men er et mindre prob jeg selv kan lø
løse , når jeg bare er på nettet igen.... er ved at downloade den igen på den gamle :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 23:24 #17
Ok, jeg fandt en måde hvorpå du kan teste om der ER forbindelse eller ej til internettet.

I en dosprompt skriver du:
telnet 130.57.4.27 80
og trykker enter.

Her vil komme en blank skærm, hvis der kommer forbindelse, og ellers vil du få en fejlmeddelelse.

Kommer den blanke skærm, skriver du get og trykker enter og en masse tekst vil flyve forbi. (obs, du kan ikke se at du skriver get !!)
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:35 #18
der kommmer ingen forbindelse....connection failed... virker fint på den gamle her...(seføli)
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:41 #19
hmmm format c:???
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:47 #20
ok..lad os lige sove på den Tonny...tak for det indtil videre...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 23:47 #21
Det tror jeg ikke er nødvendigt. For mig lyder det som et problem med kabelmodemet, altså at den ikke vil slippe den ene computer igennem. Som sagt har jeg oplevet det mange gange med webspeed modemer, så noget lignende kan jeg da godt forestille mig kan forekomme hos galnet.

Prøv at slukke modem'et og hive strømstikket ud. Lad det være ude i 30 sekunder og se om det hjælper på problemet.
Avatar billede sakul Praktikant
22. maj 2005 - 23:48 #22
ok prøver jeg lige
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. maj 2005 - 23:59 #23
Som en sidste bemærkning for iaften:

Ellers så prøv at ringe til Galnet support og se om de kan se noget på deres netværksudstyr. De kan jo se de tilsluttede enheder og kan se hvad der er forbundet til de enkelte modem'er.

Galnet har gratis telefonisk support
alle ugens dage.

Ring på 63 13 58 11

Man - tors. kl. 9 - 21
Fredag. kl. 9 - 19
Lør - søn. kl. 13 - 17
Avatar billede ppr Nybegynder
23. maj 2005 - 00:26 #24
Du skriver at du benytter en hub på 1 fast IP adresse (korrekt?) Det kan man da ikke uden at få konflikt da begge computere nødvendigvis skal benytte samme ip nummer for at gå på nettet.....
Er det forstået korrekt?
Avatar billede ppr Nybegynder
23. maj 2005 - 00:30 #25
Tredje ting er at du vil fremover kun have mulighed for at have en enkelt IP adresse tilknyttet dit abbonement. Det vil betyde at der kun kan kobles en ip enhed på, f.eks. een computer. Hvis der skal tilsluttes mere end denne ene, skal anvendes en router. En switch er ikke nok mere. En sådan router kan købes hos de fleste IT og computer forretninger.

Taget fra Galnets hjemmeside.
Avatar billede wizdom Nybegynder
26. maj 2005 - 09:13 #26
Jeg synes at kunne fornemme at du siger at du ikke har sat dine "gamle" maskiner op med fast IP adresse og de virker fint...???  Godt så, Du skal heller ikke sætte din nye op til fast IP den skal din switch/router ell. lign, selv tildele IP til, så sæt din maskine op til selv at trække IP adresse, så skulle du have fixet den ;)

WizDom
Avatar billede sakul Praktikant
26. maj 2005 - 20:34 #27
hejsa...efter lang tids arbejde med den fik jeg endeligt min maskine op og kører igen... nu virker den gamle bare ikke ....der står at der slet ikke er slået noget kabel til....lidt underligt....kan det være  routeren der ikke er sat rigtigt op..? jeg har fast ip hos galnet... og det endte op med at jeg måtte købe mig en router som i også har nævnt... den er på plads og kører nu som sagt dog uden at den gamle vil være med nu....hmm
Avatar billede sakul Praktikant
13. januar 2006 - 17:26 #28
okay den skal vel bre lukkes ik