Avatar billede _basil Nybegynder
22. maj 2005 - 21:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp med function md5(string text) i postgres

Jeg har et problem når jeg forsøger at køre nedenstående sql på min webserver:

SELECT * FROM table_company WHERE md5(CAST(name AS text)) = 'JKAQJ1HFDAJDJKASW' AND confirmed IS NOT NULL

Så får jeg blot den her fejl:
Warning: pg_query(): Query failed: ERROR: Function md5(text) does not exist Unable to identify a function that satisfies the given argument types You may need to add explicit typecasts

Men så vidt jeg har kunne læse mig til er md5() en standard og understøttet sql funktion. kolonnen name er varchar. håber der er en af jer som kan hjælpe mig...
Avatar billede kichian Nybegynder
25. maj 2005 - 22:58 #1
md5 funktionen kom med i version 7.3 ifg. dokumentationen.
Avatar billede _basil Nybegynder
06. juni 2005 - 16:48 #2
Det viste sig at være fordi versionen var for gammel.

Takker