Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 10:13 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Dreadlocks, hvordan?

Hvordan laver man dreadlocks?
Hvor langt skal håret mindst være?
Kan man vaske håret når der er dreadlocks i?

Der må være en frisør blandt os computereksperter som kan hjælpe..
God søndag!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 10:27 #1
er ikke frisør..O)
Men for at få dreadlocks, skal man filtre håret, og det er nemmere når det er beskidt. Altså man skal nulre det, filtre, til det er blevet til dreadlocks.
Og man kan vaske det, det tager bare langt tid om at tører.. så føn-tør det..O)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 10:39 #2
-Bartfreak: Tak for hurtigt svar, men tror ikke helt jeg har forstået din nulreteknink :P Kan du uddybe den lidt mere?

Chill
Avatar billede haverslev Novice
22. maj 2005 - 10:39 #3
Du skal bare ikke gå med det, for længe  ;o)
Kan huske, at der blev snakket om, at man fandt en ny bille art i BoB Marleys hår ;)
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 10:48 #4
Haverslev, en af mine venner pressede en bille ud af en af totterne. Men kan man "åbne" dem igen eller skal de klippes af?
Avatar billede haverslev Novice
22. maj 2005 - 10:52 #5
ttj > kender intet til Dreadlocks, så bare dit spg. og måtte lige komme med den Marley kommentar (spam om du vil) - held og lykke med det.  ;o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 11:26 #6
de skal klippes af..O)
takker
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 14:14 #7
Bartfreak, du har fortjent 2/3 af pointene. Ville bare godt lige høre lidt mere om hvordan man filterer håret. Hvor langt tror du håret ca. skal være?
Ved godt du ikke er frisør :P

Chill..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 19:18 #8
Man kan feks. rulle det immellem håndfladerne, og det man skal filtre det som det var garn, det er derfor det er nemmere når det ikke er rent.
Og jeg vil mene at 10 cm. hår er nok..O)

lidt ligesom, hvis man kører hånfladen rundt i håret på en, og bliver ved, så er det svært at redde ud igen..O)

Håber du forstår.?
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 20:09 #9
Bartfreak, det er perfekt! Du har fortjent pointene så her får du dem!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
22. maj 2005 - 20:10 #10
Fandt lige denne her side hvis i vil se videre: http://www.dreadlocks.com/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. maj 2005 - 20:21 #11
takker.O)
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
19. maj 2009 - 19:11 #12
har selv haft dread locks i 2 år, det er nu min anden gang. første gang havde jeg dem kun 5 måneder :( pga. lus, men har nu fundet en kur imod dem man kan bruge når man har dreadlocks :)'

hvordan laver man dread locks til folk med glat hår?
der er mange måder, og mange siger man skal bruge voks, men for din egen skyld og dit hår så lad være! når dreadsne bliver lavet kommer de nemlig til at virke som om at de er tættere og mere robuste end de enegtlig er, = at efter en uge eller to ligner dit hoved en fuglerede fyldt med løse dreads og løst hår over det hele :( (taler af bitter erfaring) istedet kan du bruge en metode som giver dig faste stærke sunde pålidelige dreads som du kan vaske og gå i svømmehallen med uden at du skal rulle og nusse dem konstant.

det er svært at neskrive på skrift, men jeg prøver alligevel..

du skal bruge:
hæklenål størrelse 0.6 mm (købes i garn butikker)
metal kam (matas og andre steder)
1 eller 2 venner med en masse tålmodighed og sans for detalje
penge til pizza film slik tv musik og andre ting som kan underholde dig og dine venner imens håret bliver lavet.
ca. 30 timer
sundt velplejet hår som ikke er blevet vasket i 2 dage
elastikker eller klemmer til at holde håret til siden imens i arbejder

du skal IKKE bruge:
voks
gel
hår spray
beskidt tjavset slidt hår (det er en myte at man får flotte dreads ud af ulækkert hår, laver du dreadsne imens dit hår er ulækkert kommer skidtet til at sidde inde i dine dreads og håret kommer til at lugte og vil altid være beskidt)

start med at dele håret op i store eller små firkanter (afhængig af hvor store dreads du vil have) fra nakken af som fordeler sig pænt på hovedet så dreadsne ligger forskudt (det er ikke nice når man kan se hovedbunden) :s

tag metal kammen og begynd af rede håret ind mod hovedbunden så håret filtrer stille og roligt inde ved hovedbunden, undgå at lave store bevægelser så håret bliver filtret i spidsen fra begyndelsen.

når håret er er ved at være godt forarbejdet ca. 3-4 cm fra hovedbunden, så tag håret imellem 2 fingre og stik hæklenåelen ind og ud så håret samler sig og bliver mere knudet. fortsæt som før og gentag indtil dreaden er færdig :)

lus og mider
bland 1/3 husholdningssprit og 2/3 eddike og put det i håret så det dækker fra bund til spids, sæt en plastisk pose på hovedet og lad blandingen sidde i natten over, skyld blandingen ud og gentag 2 dage efter og 1 uge efter og ugen efter hvis du vil være helt sikker :) det er lidt barskt men det virker og det er billigt, i forhold til at bruge Hedrin fra apoteket.

kan man få sit normale hår tilbage?
hvis man virkelig vil er det muligt at rede håret ud igen, men det kræver en masse tålmodighed over et par dage hvis man ikke skal knække alle hårene.

vask dit hår i en masse balsam

regn med at dit hår bliver en hel del tyndere end før og korterere... og ikke særlig flot, men det kan lade sig gøre.

jeg laver selv dreadlocks for private, hvis du er interesseret så er du velkommen til at kontakte mig. bor i københavn :)
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
19. maj 2009 - 19:13 #13
forresten... mht længde, er det bedst hvis håret minimum når til ørene... ellers er der ikke særlig meget at arbejde med = meget små dreads :)

håber det kan bruges til noget :) ha en dejlig dag og held og lykke
Avatar billede lampelampe Nybegynder
04. juni 2009 - 19:04 #14
hej sarah 1000 tak for svaret, det var brugbart! :D btw hvor meget koster det at få lavet dreads hos dig? xD
Avatar billede Muehahahaha Nybegynder
01. juli 2009 - 21:26 #15
Sarah_dread lyder som om du har styr på Dreadies så jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget det koster at få lavet som dig, hvor langt mit hår skal være (kan du evt. lave det med extension?) og hvor lang tid tager det?
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
05. juli 2009 - 18:00 #16
hej :)

dreadlocks i hele håret (hår til skuldrene) 1500
dreadlocks i hele håret (langt hår) 2000

extensions sat på dreadlocks så håret bliver langt 1000
(du skal selv købe håret som extensionsne skal laves af koster ca. 1400 hos extension frisører og lignende) , ser flot og naturligt ud.

dreadlocks med extensions vil tage ca. 12 timer.

jeg bor på nørrebro i københavn.

kontakt mig gerne på mail dreadlockscph@gmail.com
Avatar billede dysp Nybegynder
21. juli 2009 - 20:44 #17
Sarah -> Din mail virker ikke.
Avatar billede mandepande Nybegynder
30. juli 2009 - 23:27 #18
hej er meget interesseret i dreadlocks... jeg bor selv i kbh.
hvor langt tid tager det på dreadlocks i hår til ørene? og pris??
kontakt mig på tomas26300@hotmail.com
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
31. juli 2009 - 14:37 #19
hov... det er fordi jeg har skrevet den forkert :) tak

dreadlockcph@gmail.com  <--- det er den rigtige email :)
Avatar billede jeg-hedder-holger Nybegynder
02. november 2009 - 12:18 #20
Lige et par spørgsmål til alt det der med dreadlocks (evt. Sarah) :b.

Skal de bare vaskes som normalt med shampoo og sådan? Og er det ikke noget med at de rådner indvendigt hvis du ikke tørrer dem ordentlig?

Og så tænkte jeg på, vokser de ikke sådan ud i takt med at dit hår vokser, eller hvordan? (:  .
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
02. november 2009 - 23:11 #21
hej jeg-hdder-holger >)

du kan sagtens vaske dreadlocks med alm shampoo... saa laenge du bruger en naturlig slags uden shimmer effekt og voks som faar det til at se glansfuldt ud... da voksen saetter sig inde i dreadsne.

og self. vaer opmaerksom paa at give haaret lov til at toerre igennem foer du goer det vaadt igen, saa det netop ikke begynder at raadne :)

der vokser naturligt hele tiden nye haar ud af hovedbunden, men det nye haar ''dreades'' let ved at man tager fat om dreadlockens rod og koerer haaret rundt i cirkler (lidt som en hovedbundsmassage) saa filter haaret sig selv og dreaden kommer til at se paen og stram ud :)
Avatar billede evakjar Nybegynder
12. november 2009 - 18:22 #22
Jeg har søgt meget på nettet for at finde frisører i kbh der laver dreads, men det er som om alt er sunket i jorden.. kender i andre steder evt. frisører hvor man kan få lavet dreads i kbh?
Og evt priserne derpå?
og hvorvidt der evt er ventetid?
Avatar billede frejaemilie Nybegynder
03. februar 2010 - 13:15 #23
Hej sarah..
Hvor meget skal du mon ha for det hvis det er undercut?? og stadig med ekstra hår i?? på en fyr?..
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
05. februar 2010 - 11:15 #24
hej frejaemilie :)

det kommer helt an på hvor mange dreadlocks der skal laves :)

hvis i sender et billede af håret til min mail, så kan jeg give jer en præcis pris :)

dreadlockcph@gmail.com

venlig hilsen sarah
Avatar billede amss Nybegynder
11. februar 2010 - 22:41 #25
To find the best dreadlock produkts visit : http://www.dreadstuff.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2010 - 22:57 #26
amss> lol
Avatar billede Dressommer Nybegynder
22. maj 2010 - 22:29 #27
Hej Sarah.

Har du en hjemmeside eller et sted hvor der er mulighed for at se noget af dit arbejde eller  lignende. :)
Kunne være rigtig sjovt at se, da jeg gerne selv vil have dreads.
Men vil vide stedet er iorden
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. maj 2010 - 23:38 #28
Spørgsmålet er 5 år gammelt... :)
Avatar billede Dressommer Nybegynder
23. maj 2010 - 12:22 #29
Ja John, men Sarah har svaret i denne tråd i 2010, så derfor  syntes jeg ikke der var noget galt med at skrive herinde.
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
19. juli 2010 - 18:58 #30
hej :)

nu har jeg lavet en fin lille blog om dreadlocks.... hvor der står lidt forskelligt om dreadlocks ;) , med billeder af nogle dreadlocks som jeg har lavet...

ta et kig hvis det har interesse

opdaterer den engang imellem med nye ting og fif :)

http://dreadlockcph.blogspot.com

Mvh sarah
Avatar billede oracle Nybegynder
04. september 2011 - 18:53 #31
Her er også et link til hvordan man laver og vedlligeholder dreads samt produkter til hår og hovedbund.

http://soll-design.dk/om-dreadlocks
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. september 2011 - 19:14 #32
Tror du ikke at efter 6 år og 3 mdr. han har fundet ud hvad man gør????
Avatar billede oracle Nybegynder
04. september 2011 - 19:20 #33
jo det håber jeg da.. Men det kunne jo være en hjælp til andre som søger information om samme....
Avatar billede sarah_dread Nybegynder
05. februar 2012 - 09:21 #34
:)
Avatar billede Dreadlockskbh Nybegynder
07. december 2013 - 18:13 #35
Hej jer som er interesseret i at få lavet jeres dreadlocks.

Så vil jeg sige jeg laver dreadlocks her i København, Valby

Gå ind og kig priser og kontakt mig fra hjemmesiden

www.dreadlocks-københavn.dk

Håber vi ses

Emil
Avatar billede Matt4123 Nybegynder
07. januar 2016 - 15:18 #36
Sarah_dread Jeg har overvejet dreads, men jeg har stadig nogle spørgsmål kunne du skrive til dreadlocks341@gmail.com tak :=)