Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
21. maj 2005 - 12:55 Der er 6 kommentarer

Problem med mail() og underligt Udråbstegn

Hej eksperter!
Jeg er ved at lave et system, som skal kunne sende mails ud med funktionen mail().

Det virker umiddelbart fint, men scriptet sætter et "!" ind et par meget mærkelige stedet!

Nogen der ved hvorfor?

MVH Christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2005 - 13:11 #1
Hvis du modtager på en Exchange server, ja, så har jeg også oplevet at der sættes umotiverede !-ere ind i en HTML-mail. Jeg har ikke fundet nogen løsning, men det var i
mit tilfælde ikke PHP, der gjorde det.
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
21. maj 2005 - 13:18 #2
OK. Jeg har modtaget mailen på både gmail og via pop3. Udråbstegnet kommer uanset hvad. Det er virkelig underligt, men jeg tror heller ikke det er PHP som gør det.

Nogen forslag til, hvad jeg kan gøre for at komme problemet til livs?
Avatar billede smirnoff Nybegynder
21. maj 2005 - 14:28 #3
hvad er det for en mailserver?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
23. maj 2005 - 13:40 #4
Jeg tror det er en Exchange-server, men er ikke sikker. Web-hottelet er UNIX, og jeg benytter som sagt PHPs indbyggede mail()-funktion.
Avatar billede smirnoff Nybegynder
23. maj 2005 - 18:05 #5
hmm - jeg synes at kunne huske noget lignende .. mener det var et problem der omhandlede en mac ... kan bare ikke huske hvad løsningen var ... har du prøvet at høre dit webhotel ad dels hvilken server det er, dels om de har et løsningsforslag ?
Avatar billede olleolleolle Nybegynder
24. maj 2005 - 12:21 #6
Kan du komme med lidt mere information om det email du udsendte og det data du fik tilbage? Måske kan vi alle komme det her nærmere på den måde.

Sendte du et HTML-email?

Kan du kigge på det modtagne emails headers og paste dem her?