Avatar billede thana_dk Nybegynder
19. maj 2005 - 21:30 Der er 4 kommentarer

Overskriftniveauer virker ikke

Hejsa!

Jeg har et stort problem med niveauerne af overskrifterne i MS Word.

Jeg er igang med at lave en opgave, og skal benytte mig af den automatiske indholdsfortegnelse. Hertil skal jeg definere niveauerne i de overskrifter jeg vil have tillagt overskrifterne.

Men problemet opstår når jeg kommer ned på overskriftniveau 2. De får nogle helt forkerte numre i forhold til den niveau 1 overskrift de er knyttet til.

Det vil sige at et stykke med en niveau 1 og 2 overskrift kan se sådan ud:

Niveau1:    2 Introduktion
Niveau2:    1.1.2 Gennemgang

Hvad er der galt her?
Avatar billede skater Nybegynder
20. maj 2005 - 10:32 #1
Har du været inde og checke, at niveauerne er linket korrekt til overskriftstypografierne? Under Formater | Punktopstilling | Outline numbered (kan ikke huske det danske navn - det er den 3. fane) - her kan du tilpasse det hele under customize (tilpas eller indstillinger på dansk).

Umiddelbart kunne den viste opstilling tyde på, at du har brugt typografierne "overskrift 1" og "overskrift 3" til dine overskrifter.
Hvis du ikke har brugt "overskrift 2" overhovedet, skal du ind og definere, at niveau 2 skal linkes til "overskrift 3".

Jeg har desværre tit oplevet at Word laver rod i selve nummereringen. Er det også galt med den?
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2005 - 10:35 #2
Word nummererings system er en videnskabelig afhandling værd, med alle de fejl og faldgruber, det indeholder, og det gælder ikke kun overskrifter. Det konkrete problem, du beskriver har jeg godt ikek selv oplevet, men min erfaring er typisk, at af og til kan det betale sig at fjerne alle overskriftsmarkeringer, kopiere hele dynen til et nyt dokument, og så prøve igen.

Alternativt kan du også prøve at slette/omdøbe normal.dot inden du begynder at anvende overksrifttypografierne.

Du kan finde mere om Word nummersystemer her:
http://word.mvps.org/FAQs/Numbering/WordsNumberingExplained.htm
Avatar billede jkrons Professor
20. maj 2005 - 10:36 #3
Specielt afsnittet om Heading numbering kan måske give dig en idé om, hvad du er "oppe mod".
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
25. maj 2005 - 14:34 #4
Du kan jo prøve i menuen at vælge Vis/disposition fra menuen.
Her kan du rykke overskriftsniveauer frem og tilbage med pilene i værktøjslinjen.