Avatar billede martingreen Nybegynder
19. maj 2005 - 21:02 Der er 3 kommentarer

Søger navn på bestemt program

Hej eksperter.

Jeg har på et tidspunkt set et program som var i stand til at genkende font og farve på et billede.

Hvis man nu har et billede hvor der er noget tekst på, og man vil tilføje mere tekst på. Så skal det gerne være identisk, dvs. samme skrifttype og farve. Jeg ved der findes et program som skulle kunne gøre det, søger bare navnet på det.

På forhånd tak.
Avatar billede dorgbar Nybegynder
19. maj 2005 - 21:17 #1
det du søger er muligvis noget OCR (ved ikke lige hvad det står for), men det er et værktøj der tit følger med scannere. Dette kan når man har scannet noget ind, genkende tekst, med flere foreskellige skrifttyper. og derved tage noget tekst fra et billede, og omdanne det til en txt fil. måske hvis du søger lidt på det finder du hvad du søger
Avatar billede hassle Nybegynder
20. maj 2005 - 09:34 #2
OCR = Optical Character Recognition

Kender desværre ikke programmet
Avatar billede weblex Nybegynder
20. maj 2005 - 17:00 #3
Jeg kender heller ikke det pågældende program. Men her en hjemmeside, som kan være med til at bestemme fonten:

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

(farven kan du altid finde vha. et billedbehadnlingsprogram)