Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
18. maj 2005 - 19:44 Der er 15 kommentarer

PC starter langsomt op

Hey,
Jeg har lige formateret igår og nu tager det vildt lang tid at starte pc'en op. Efter det der windows er væk går den på en grå skærm inden den logger på og den står på den grå skærm i mega lang tid jeg tog tid med min mobil 4 min. og 23 sek. altså ca. 5 min. for det hele :S
Hilsen kenneth - Har desværre ikk flere point :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2005 - 19:48 #1
(skidt med point!)
Er din version af windows med eller uden servicepack?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2005 - 19:49 #2
Glemte:
Hvis den er uden servicepack så prøv at starte den uden at være koblet på nettet, og se om det har en effekt.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
18. maj 2005 - 19:53 #3
Ja jeg har Service pack 2 og kan heller ikke helt passe til min computer da det er en Intel Pentium 3.0 med 1Gb ram og Ati Radeon X800 (Det sidste er bare for at blære mig :D).
Avatar billede crhcrh Nybegynder
18. maj 2005 - 19:56 #4
Hvor mange gange formaterede du harddisken?

Jeg tror der ligger noget dårligt tilbage fra det gamle windows.

Da man altid starter med at lægge windows ind, er der meget stor sansynlighed for at der ligger noget tilbage ag irretere.
Avatar billede crhcrh Nybegynder
18. maj 2005 - 19:58 #5
skidt med point

Håber bare jeg kan hjælpe - lige som de andre
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2005 - 20:00 #6
(vedr. grafikkort - er da overhovedt ikke misundelig... (FX5600 her... ;))
En harddisk skal bare formatteres een gang - det er altså nok.
Hvis der ligger noget tilbage er det en quickformat man har brugt, så kan der ligge rester.

Har du opdateret bundkortsdrivere m.m.?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. maj 2005 - 21:00 #7
crhcrh>> At formatere en disk en gang er nok. Gammelt windows er væk efter en formatering!!!
Avatar billede boheme Nybegynder
18. maj 2005 - 22:22 #8
Jeg har været ude for det samme 2 gange. Den ene gang var det som tidligere forslået fordi den under opstart står og leder efter et net som ikke er der. Den anden gang hjalp det at tage CD-rom drevet af (fandt aldrig ud af hvorfor!)
Avatar billede crhcrh Nybegynder
19. maj 2005 - 01:46 #9
Hvis du formatere en gang - kan du da saktens finde data igen - ingen tvivl. . .
og det gør Windows også, da den lægger alt dataen næsten samme sted som sidst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2005 - 08:05 #10
Nej, en formattering sætter 0 foran alle filer så windows ikke kan læse dem. Så det er en gang vrøvl, desværre ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2005 - 08:08 #11
crhcrh> "det gør Windows også, da den lægger alt dataen næsten samme sted som sidst"
Lægger den FYSISK filer samme sted som første gang? (har du nogensinde kigget på en frisk installation i et defragmenteringsprogram og set HVOR fragmenteret en frisk installation egentlig er???) Sandsynligheden for at filer fysisk ligger samme sted på en frisk installation er omtrent lige så stor som at vide i Lotto. Desuden kan de stadig ikke ses da der ikke længere er fortegn på filerne.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
19. maj 2005 - 08:34 #12
(vedr. grafikkort - er da overhovedt ikke misundelig... (FX5600 her... ;)) trist hvis du spiller :D jeg havde FX 5700 før.
Men jeg tog ikke en guickformat men er ikke helt sikker på at jeg har opdateret mit bundkort.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. maj 2005 - 19:54 #13
Nu spiller jeg faktisk kun CS - så mit grafikkort er faktisk overkill ;)
(men selvfølgelig KUNNE det da være nice hvis jeg fandt et spil jeg gad at spille og så det kørte ok. bl.a. Farcry og Doom3 er skrottet her for længst;))

Hvis du ikke er klar over hvilket bundkort du har, kan du tjekke det med Everest Home Edition: http://www.lavalys.com
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
20. maj 2005 - 14:40 #14
Ved ikk andet end at det er AsRock
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2005 - 20:06 #15
Gentager da lige mig selv...

"Hvis du ikke er klar over hvilket bundkort du har, kan du tjekke det med Everest Home Edition: http://www.lavalys.com"