Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. oktober 1999 - 23:24 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Quickcam VC og Asus V3800 probs.?!

Efter at jeg har fået nyt grafikkort (Asus V3800 TNT2) kan jeg ikke længere få noget billede frem udover noget flimmer og grums på mit Logitech QuickCam VC. Hvad kan dette skyldes? Jeg har prøvet at skifte drivere både på grafikkortet og på mit webcam men uden held! Jeg kører med Win98 SE hvis det har nogen betydning og har osse gjort det mens webcam'et virkede!
Avatar billede schubert Nybegynder
28. oktober 1999 - 23:54 #1
Hvilket motherboard ?

lav evt. bios update
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. oktober 1999 - 23:59 #2
ASUS P2B
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
29. oktober 1999 - 00:00 #3
Kører med nyeste BIOS update!
Avatar billede fatboy Nybegynder
07. november 1999 - 18:09 #4
Skriv til ASUS og Logitech og spørg dem..
Avatar billede xanadu Nybegynder
12. november 1999 - 21:04 #5
Jeg kan bare sige at jeg har lignende hardware og ingen problemer... Giga-Byte 6BXD bundkort, ASUS AGP-V3800 TNT2U, Logitech Quickcam Express USB; Win98SE US. Beklager at jeg ikke kan hjælpe dig her :( Mvh Xan.
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. november 1999 - 03:02 #6
Du skulle prøve at køre et program, der kan rydde op i registreringsdatabasen som f.eks. regclean fra microsoft eller et af nortons programmer.

Check også, at der ikke er nogen konflikter under system i kontrolpanelet. Er der det, så deaktivér noget hardware f.eks. netkort, så der bliver receourser nok.

Kør en scandisk.

Og kør en antivirusscanning.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
15. november 1999 - 13:05 #7
Hvad skulle det hjælpe??? Alt ser jo normalt ud! Der er ingen konflikter nogen steder og at køre scandisk og virusscan er da helt hen i vejret! :)
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. november 1999 - 00:43 #8
Ja, så må du meget undskylde.

Så lad være med at køre regclean og scandisk.
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 01:19 #9
På dit Asustek AGP-v3800 kort sidder der 1 SVHS og 1 RGB video indgang, samt tilsvarende udgange - i driveren til kortet skal du definere hvilket connectortype udstyret er tilsluttet og iøvrigt hvilket type video signal der er tale om, har du checket disse indstillinger?

Zorglub
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. maj 2000 - 07:59 #10
hejsa zorglub! det gør der desværre ikke da mit kort er uden TV-out! ;-(
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 13:00 #11
Hmm... Hvordan er dit webcam så tilsluttet?!? Via USB eller seriel?

Zorlugb
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. maj 2000 - 13:19 #12
det er tilkoblet parallelporten! men fatter ikke hvorfor det virker lige så snart jeg sætter et langsommere grafik kort i! har osse prøvet at indstille parallelporten til både SSP, ECP og ECC+ECP og hvad man nu kan indstille den til! samme resultat! ;-/ har osse prøvet drivere fra både logitech, asustek og nvidia!
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. maj 2000 - 23:24 #13
Lad mig først gentage:

Skriv til ASUS og Logitech og spørg dem..

Eller måske har du brug for en biosupdate til dit graffikkort eller til dit bundkort. Eller check, om der er nye motherboard-drivere og naturligvis graffikkort-drivere og evt. DirectX-drivere.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. maj 2000 - 23:39 #14
fatboy>> det gjorde jeg osse! Asus fik jeg aldrig svar fra og Logitech kom med en laaang og indviklet smørre som jeg afprøvede men desværre uden held! jeg kører med de nyeste drivere til både motherboard og grafikkort samt nyeste BIOSupdates til ditto..har endda prøvet at nedgradere biosversionerne..kører med DirecX7a..no change! ;-( overvejer om jeg bare skal sælge kortet og købe et andet..øv...I har alle kommet med mange gode forslag men desværre uden at have løst mig problem ;-(
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. maj 2000 - 23:46 #15
Hvis udstyret er beregnet til Directx 6 eller i det hele taget versioner før 7.0, og udstyret selfølgelig bruger DirectX, OG hvis du bruger DirectX 7.0 eller nyere, så kan det også være en forklaring, da DirectX 7.0 ikke er 100% kompatibel med tidligere versioner.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. maj 2000 - 00:04 #16
ja, det ved jeg godt men jeg mener at da jeg købte kortet var DirectX 7 allerede kommet! det er bare underligt at det fungerer upåklageligt når jeg sætter et grafikkort af andet fabrikat i! ?!?!
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. maj 2000 - 03:10 #17
Du kan checke, hvilken DirectX version, der fulgte med kortet.

Men jeg mener også dit camera! Måske fungerer det ikke med Dx 7.0
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. maj 2000 - 08:08 #18
jooh..det gør det altså for der er jo ikke noget i vejen når jeg smider et andet grafikkort i min pc'er! så virker det fint! osse med Dx7.0a!
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. maj 2000 - 15:07 #19
Hvad skrev Logitech?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. maj 2000 - 15:18 #20
det kan du se her:
http://www.logitech.globalsupport.com
Case ID: 324050

det er en laang smørre! *GG*
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. maj 2000 - 15:27 #21
Jeg må nok indrømme: Da jeg ikke sidder ved din pc, gider jeg ikke læse det for 60 point. For for at kunne finde problemet (i dit tilfælde) skal man nok være der...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
17. maj 2000 - 15:40 #22
det kan jeg godt forstå! jeg skulle have givet flere point men var ikke klar over at det udviklede sig til så omfattende et problem *GG* ;-)
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. maj 2000 - 15:57 #23
Du kan jo hæve pointtallet, hvis du vil, men der skal nok min 4000 point til, før jeg gider prøve at løse dit problem uden at kunne se hele tiden, hvordan din pc reagerer.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. juli 2000 - 09:46 #24
fandt selv løsningen ;-)