Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
17. maj 2005 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Counter-Strike - båndbredde mm.

Hej.

Et par venner og jeg har planer om at afholde en omgang bootcamp hos mig om en måneds tid. Men før vi aftaler det nærmere, vil jeg være sikker på, at mit net kan trække alle 5 gamere.

Vi skal sidde 5 personer på en 4096/256 forbindelse. Jeg ved ikke præcist hvor meget båndbredde Counter-Strike 1.6 bruger, men hvis der er nogen der kender de præcise tal ville det være rart!

Intet andet end CS skal være åbent. Er det overhovedet realistisk? Vi har før gjort det på en 4096/512 linie, og der var der overhovedet ingen problemer med forhøjede ping tider og lignende, men denne gang er uploaden jo kun halvt så stor.
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
17. maj 2005 - 18:53 #1
Sidste havde vi ca 100 kbit til rådighed hver. Næste gang har vi kun ca 50 kbit hver.
Avatar billede craft Nybegynder
17. maj 2005 - 19:52 #2
Jeg har selv siddet på en 512/128 linie 4-5 personer, og der var ingen problemer, og vi kørte med mIRC åbent på samme tid, så jeg vil faktisk mene, at det kan lade sig gøre.
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
17. maj 2005 - 19:55 #3
jeg har før haft problemer med ping tider når mig og 2 venner har spillet CS med MSN åbent... med 128 i upload...
Avatar billede craft Nybegynder
17. maj 2005 - 20:23 #4
Okay, jeg ved ikke rigtig hvad det skyldes.
Avatar billede craft Nybegynder
17. maj 2005 - 20:25 #5
Det kan hjælpe lidt at ændre på følgende kommandoer, hvis man lagger:

rate
cl_cmdrate
cl_updaterate

Som standard bør de ligge på hhv. 20000, 101 og 101, men hvis man lagger, kan man eksempelvis prøve at halvere dem, altså 10000, 50, 50.
Det hjælper ikke meget, men lidt.
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
16. juni 2005 - 10:38 #6
super.