Avatar billede le_myg Nybegynder
17. maj 2005 - 16:40 Der er 4 kommentarer

Kan ik komme ind på HDD

Har lige ryddet op i mit kabinet, lagt div kabler lidt af vejen osv.. Men nu kan jeg ik komme ind på min ene hdd, den sir drevet ikke er formateret og spørger om jeg vil dette..
Vil jeg selvfølgelig helst undgå da al min musik, billeder, doks osv ligger på dette drev. Alle kabler sad nøjagtigt som de gjorde før. Har prøvet at rykke lidt rundt på dem, smide den over i min usb box, sætte den som master/slave på IDE2, stadig uden held :(
Al min data ligger stadig på den, har hentet en trial version af "DiskExplorer for NTFS" som finder alle filerne men kan ik recover dem pga det en trial.. Nogle gratis alternativer? Har ledt på google et par timer uden held.
Har fundet ud af den er som RAW, så ville jeg ku lave en ny partition uden at al data blir slettet?
Avatar billede halifax Nybegynder
18. maj 2005 - 02:54 #1
RAW tilstand lyder skidt, da det er "rå" tilstand, dvs. ingen oplysninger om partition og filsystem.
Mit eneste bud - ud over at bruge file recovery programmer - er: prøv om du fra Diskhåndtering kan tildele den et andet drevbogstav og se om det løser noget.
Ellers et surt problem du har fået på halsen.  :(
Avatar billede le_myg Nybegynder
18. maj 2005 - 10:32 #2
Fandt et program der hedder "File scavenger", det klarede jobbet :) Har på fornemmelsen af at disken snart står helt af, den klikker engang imellem og starter nogle gange set op.. Men er os en gammel Maxtor der blevet brugt flittigt
Avatar billede halifax Nybegynder
18. maj 2005 - 11:45 #3
Tillykke....  men se at få den disk udskiftet inden alle dine filer går til de evige bit marker.

Opret selv et svar og bagefter acceptér eget svar. Så lukkes spørgsmålet.  :)
Avatar billede le_myg Nybegynder
18. maj 2005 - 12:35 #4
Will do..

Så ved jeg det, tak :D