Avatar billede avon Nybegynder
17. maj 2005 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sammneligning af to tekster

Jeg har brug for et reg.exp. der sammenligner to strenge og fortæller om de har mindst ét ord til fælles.
Eksempel:
string1 = "jeg går en tur"
string2 = "Det er min tur nu"
Da begge strenge indeholder ordet "nu" returneres true.
Min tanke var at man kunne lave ét udtryk, der kunne håndtere dette fremfor at gennemløbe den ene streng og lave patternmatching på et ord ad gangen.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. maj 2005 - 18:39 #1
Et eksempel med C#-syntaks - håber du alligevel kan læse det:

string Tekst1 = "Alfa Beta Gamma Delta";
string Tekst2 = "Et radioaltivt henfald involverende alfa partikler er ikke så farligt som et med beta parikler";

// Et eller andet som vi ved ikke forekommer, med
// mellemrum i begge sider for ikke at ødelægge word-boundaries
string SkilleSekvens = " XXXXXX ";
string Pattern = @"\b(?<user>[a-zæøå]+?)\b.*" + SkilleSekvens + @".*\b\1\b";
string Tekst = Tekst1 + SkilleSekvens + Tekst2;

Regex RE = new Regex(Pattern, RegexOptions.IgnoreCase);
if (RE.IsMatch(Tekst))
    Console.WriteLine("Der er et ord som går igen i de to tekster");
else
    Console.WriteLine("Der er ikke noget ord som går igen i de to tekster.");
Avatar billede nielle Nybegynder
17. maj 2005 - 18:40 #2
En lille rettelse:

string Pattern = @"\b([a-zæøå]+?)\b.*" + SkilleSekvens + @".*\b\1\b";
Avatar billede nielle Nybegynder
23. maj 2005 - 19:18 #3
Hvad med noget respons her?
Avatar billede avon Nybegynder
24. maj 2005 - 13:20 #4
Undskyld - det virker helt fint.
Skriv et svar, så får du point.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. maj 2005 - 17:33 #5
Cool :^)