Avatar billede azidman Nybegynder
17. maj 2005 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dum Elektronik opgave :o(

Har nu siddet med denne opgave i et stykke tid hvor jeg skal regne I (strømmen) ud  via komplekse tal.
Mit problem er at spændingen og Frekvensen står på en måde jeg ikke lige kan se mig igennem.
Nemlig sådan v = 100 sin800
Nogle kloge matematik hovede der ved noget?
Avatar billede azidman Nybegynder
17. maj 2005 - 11:35 #1
Formel er ikke helt rigtig => v = 100 x sin800 x t
Avatar billede richardjensen Seniormester
17. maj 2005 - 20:23 #2
Skal formlen opfattes sådan:  v=100 x sin(800 x t) ?
Hvad står t for ?
Hvilken belastning er der ?  ( ren omhm'sk eller reaktiv ) ?
Avatar billede azidman Nybegynder
19. maj 2005 - 19:48 #3
Har fundet svaret.
De 100 er spændingen i Peek værdi. Derfor skal man dividere det med kvadratrod(2).
De 800 er det det sammen som omega x t = 2pi x F. Derfor skal de 800 divideres med 2pi for at få frekvensen.
Avatar billede richardjensen Seniormester
19. maj 2005 - 21:19 #4
Med den forklaring giver det jo mening, - ( en ligning med 2 ubekendte er ikke god )
ok, og godt du har fundet svaret.
Avatar billede azidman Nybegynder
22. marts 2014 - 13:48 #5
De 100 er spændingen i Peek værdi. Derfor skal man dividere det med kvadratrod(2).
De 800 er det det sammen som omega x t = 2pi x F. Derfor skal de 800 divideres med 2pi for at få frekvensen.