Avatar billede h_noer Nybegynder
28. oktober 1999 - 22:01 Der er 14 kommentarer

Santastic scannerprogram.

Mit problem består i, at jeg - efter opgradering til WIN98 ikke længere kan anvende min scanner med Scantastic scanner program. Under WIN95 kørte den godt og stabilt i flere år, efter WIN98 "forsødede" min tilværelse, vil den ikke længere køre programmet SCC.EXE hvortil jeg endvidere får besked om at TWAIN THUNK_16.EXE har problemer! Hjælp mig venligst, idet hverken Amitech eller Spot Inc (Scantastic) er til at få "i tale" !!!
Store points til brugbare svar!
Avatar billede klas Juniormester
28. oktober 1999 - 23:18 #1
har du prøvet at hente nye drivere fra nettet til scanneren?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
28. oktober 1999 - 23:18 #2
Problemet kan være at Win98 jo helst vil køre i ren 32 bit mode så prøv evt. at få fat i en 32 bit TWAIN driver i stedet for den 16 bit du kører med!
Avatar billede h_noer Nybegynder
30. oktober 1999 - 00:01 #3
Tak, Klas, det er til mindre end ingen nytte, da der tilsyneladende har været et "major" jordskælv i Taiwan - ingen ved tilsyneladende, hvor man i påkommende tilfælde skal kunne downloade drivere fra!!!
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 16:50 #4
http://www.aenema.dk/twain32.exe - denne utility opgraderer dine twain16 drivere til twain32. Hvis det ikke hjælper, er jeg løbet tør for forslag. :-)
Avatar billede cldu Nybegynder
15. november 1999 - 10:04 #5
haaaaaaaaaaaaallo??? Hvad med at acceptere/afvise/kommentere?????
Avatar billede h_noer Nybegynder
15. november 1999 - 23:10 #6
Ja, hej cldu - klap lige hesten, hva'?!?! Vi er jo ikke alle bosiddende i DK, hvor man tilsyneladende aldrig får problemer med sin(e) servere!! Heroppe - det er Færøerne - er det monopolet Føroya Tele, der opbyder denne "service" og de kunne - med al respekt - nok lære lidt fra de sydligere himmelstrøg!
I hvert fald foreløbig tak, jeg vil afprøve din meget fine link.
Mvh og alt det der!
Henrik
Avatar billede cldu Nybegynder
16. november 1999 - 08:26 #7
aaah.. ok...

Det var nu mest fordi der gik en uge.. *g*
Skod-udbyder I har deroppe... :-/
Avatar billede h_noer Nybegynder
17. november 1999 - 02:13 #8
Hej igen cldu! Prøvede dit forslag, gik desvæære bare ikke - nice try, anyway
Har du flere gode idéer? Jeg har desperat søgt på "Scantastic" og ved, at et firma kaldet Spot Inc. har noget med prg. at gøre, men det hjælper mig ikke meget! Derforuden har jeg (pr. e-mail) forsøgt at opnår svar fra AmiTech, der har solgt mig scanneren, der kunne jo være ... !
Mht. til sidste kommentar - den vil jeg lade stå åben - men nogle gange er det lige før, de har "sejret sig ihjel" hvis du forstår (mange kunder - få modem'er).
Avatar billede cldu Nybegynder
17. november 1999 - 08:36 #9
okay.. nu er JEG løbet tør for ideer. Men som jeg forstår det, er det et 'simpelt' spørgsmål om at få fat i en nyere version af programmet fra Spot Inc. - jeg ligger nu ikke liiiige inde med den ;-)

Men held og lykke i jagten! Jeg svarer på dette indlæg igen hvis jeg finder noget.
Avatar billede thomzen Nybegynder
09. december 1999 - 13:31 #10
...har du prøvet at trykke CTRL, ALT og DELETE, og derefter prøv at lukke de forskellige programmer, en efter en, og prøv at scanne hver gang, efter du har lukket et program!!

ThomZen
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:48 #11
afinstaller og installer twain mondulet igen
Avatar billede teknik Juniormester
15. december 2000 - 23:19 #12
Hvis du surfer hen til
www.amitech.dk og vælger -support, -download, -scanner...så er der ca. 40 forskellig scannerdrivere parat til dig....
Desværre er de identificeret vha. Amitechs modelnummer, så jeg kan ikke se hva\'ffor en der passer til lige netop dit system...
Odds er dog store for, at du har et sådant modelnummer, og så blot kan downloade den rigtige driver fra den side.

...Det er en god ide helt at frakoble scanneren, og slette den i enhedshåndtering, -og genstrate en enkelt gang.
for at få slettet gammel (beskadiget?) information.

Før! du går i gang med den nye installation.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
15. december 2000 - 23:31 #13
Download af Scantastic 4 (Demo version) kan du finde på siden her: http://www.secondglance.com/~secondglance/products/scantastic/sales/scantastic.html

..så kan du da teste om det er noget, som dur...
Prisen for \"fuld download\" ligger på 69$, så det er måske ikke så mærkeligt, at du ikke lige har kunnet finde det \"frit tilgængeligt\"
Avatar billede teknik Juniormester
24. juli 2001 - 23:50 #14
>>h_noer.....hvaa..
Er det et 6 månders nedbrud denne gang, eller er emnet blevet uinteressant??

Hvis ikke du kan bruge nogen af de (sandsynligvis velfungerende!) løsninger, så kan du blot tage points hjem.

Ikke nogen grund til at holde et forældet spm. åbent.

mvh :-)
Teknik