Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
16. maj 2005 - 21:45 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP for høj opløsning

Hey,
Jeg sad min opløsningen på skærmen helt op og så kom den med at det var for højt og det eneste jeg kunne gøre var at genstarte. Men min pc kan nu ikke starte op for den går på en grå skærm og efter noget tid siger den at opløsningen er for høj. Hvis jeg går  ind i fejlsikret tilstand eller den der med "sidst hvor systemet virkede" sker der det samme. Jeg har prøvet at sidde mit gamle grafikkort i og det startede fint i 1024/768 men med samme resulat da jeg satte det andet i igen. Hvad kan jeg gøre!??

Hilsen Kenneth
Avatar billede perj Nybegynder
16. maj 2005 - 21:56 #1
Har du ikke en anden skærm du kan sætte på og boote på?. Sæt så opløsningen ned igen.
Avatar billede perj Nybegynder
16. maj 2005 - 22:01 #2
Du kan selvf. også bare sætte opløsningen ned igen mens du har det gamle kort i.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
16. maj 2005 - 22:06 #3
Har haft en anden skærm til men uden held men hvad mener du med at boote på?? og hvorfor skal jeg sætte opløsningen ned i når det gamle er i hvis det står til 1024*768 ? det må være grafikkortet der er sat op og ikke skærmen.
Avatar billede perj Nybegynder
16. maj 2005 - 22:15 #4
Sorry, et forkert svar (kommentar) jeg gav dig, men prøv at oplyse hvilken skærm og grafikkort du har, så er der sikkert en eller anden der kommer med et kvalificeret svar:-)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2005 - 22:23 #5
prøv at afinstallere driverne til grafikkortet(det nye) med det gamle kort i og så genstart med det nye i, så skulle den gerne starte på en frisk med indstillingerne for det kort

Det virkede for mig
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 22:26 #6
start op i fejlsikret tilstand (F8)..og ændre det der..??
er det win98, så ctrl..O)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. maj 2005 - 22:27 #7
Sæt det gamle grafikkort i igen (med mindre det ikke allerede sidder i) Gå i enhedshåndtering og fjern det grafikkort der ikke virker. Sluk PC'en og sæt det grafikkort i der ikke virker og start PC'en.
Nu vil jeg mene at windows installere grafikkortet med en standardopløsning som du så kan sætte som du vil - bare ikke så højt at det samme sker igen.
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 22:50 #8
Hvis du overhovedet kan komme ind i windows også selv om du ikke kan se en pind så kan du gøre følgende. (prøv i alle tilstande)

Højreklik et sted hvor du ved der ikke er nogen elementer på dit skrivebord.. et sted i hjørnet evt.

Tryk 6 gange på pil ned. Tryk Enter.
Tryk 4 gange på TAB knappen.
Tryk 4 gange på højrepils knappen.
Tryk TAB knappen 1 gang.
Tryk Venstre pil 2 eller 3 gange.
Tryk TAB knappen 4 gange og tryk så på enter.
Avatar billede roenving Novice
16. maj 2005 - 22:53 #9
Ha, kalp, det er vist det, der hedder blindskak *lol*
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 22:57 #10
man kan se det hele i fejlsikret..O)
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 23:06 #11
-bartfreak >> Det synes jeg nu han skriver, at han ikke kan.

roenving >> Yeps hehe, men han rammer 100% rigtigt hvis han kan komme ind i windows hehe:))
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 23:06 #12
Qoute " Hvis jeg går  ind i fejlsikret tilstand eller den der med "sidst hvor systemet virkede" sker der det samme "
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 23:09 #13
det gør han oz.. f¤%& sorry..O)

Kunne måske tyde på det er andet end opløsningen..??
Måske kortet er defekt.??
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 23:14 #14
bad luck må man sige hvis det er årsagen... han har jo prøvet med 2 forskellige kort:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
16. maj 2005 - 23:17 #15
.O)
melder fejl 40 herfra..
Og si´r go´nat.O)
Avatar billede kalp Novice
16. maj 2005 - 23:26 #16
;o) godnat hehe
Avatar billede boxer Nybegynder
17. maj 2005 - 10:58 #17
Fik du løst problemet ronaldo7
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
17. maj 2005 - 11:07 #18
Nej gik i seng hehe min computer virker jo ikk :P men hvis det hjælper så har jeg Ati Radeon X800 fra MSI og det skal fandme ikk gerne være istykker det koster sq 2500 kr. :P men kan først afprøve når jeg kommer hjem...
Avatar billede kalp Novice
17. maj 2005 - 12:38 #19
Du må næsten have trykket enter da du valgte de nye skærmindstillinger... den annulere dem jo typisk efter 15sekunder medmindre man trykker på ja til at beholde dem.
Avatar billede boxer Nybegynder
17. maj 2005 - 12:45 #20
Ja - det burde også virke at afinstallere og genindstallere grafikkortet som tidligere omtalt.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
17. maj 2005 - 14:50 #21
Jeg gemte dem for jeg mente helt bestemt at den stod til på ja som standart så jeg trykkede én gang til højre og enter.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
17. maj 2005 - 14:51 #22
Hvordan kan jeg afinstallere det hvis den ikke kan startes ? I har vel ikke Msn så vi kan skrive der vel?
Avatar billede boxer Nybegynder
17. maj 2005 - 15:01 #23
Jeg er ikke på msn.
Du går i kontrolpanel og vælger System. Vælg fanebladet Hardware og tryk derefter på knappen Enhedshåndtering.
Nu kan du se alt hardwaren på din PC.
Find det grafikkort der ikke virker mens du har det gamle i. Højreklik på det grafikkort der ikke virker og vælg fjern.
Sluk din PC og sæt det grafikkort i der ikke virker og tænd for din PC.
Windows vil nu fortælle dig at der er fundet nyt hardware og installere den.
Nu skulle det gerne virke.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
17. maj 2005 - 15:08 #24
Det prøver jeg så men er lige ved at installere XP på ny og se om det virker