Avatar billede mall_ Nybegynder
14. maj 2005 - 22:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside til opdatering af personlige oplysninger.

Hej!

Min lære har bedt mig undersøge om det er muligt at lave en hjemmeside hvor man kan opdatere information om sig selv...

Vi skal alle sammen ud af skolen, så hun syntes det ville være smart med sådan en side hvis det nu var at vi skiftede Telefonnummer, flyttede eller hvis der bare skete andre spændende ting.
Der måtte os gerne være en funktion sådan at vi kunne skrive til hinanden derinde...

Er det noget der er muligt at lave for en almindelig klasse eller skal man have en ekspert til det?
Hvis vi selv kan lave det. Er der så nogle forslag til hvordan det ku gøres??

På forhånd tak!
Avatar billede driis Nybegynder
14. maj 2005 - 23:20 #1
Hvis du slet ingen idé har om hvordan du skal gribe det an, kan du nok ikke selv lave det.
Hvis du eller en af dine klassekammerater kender lidt til programmering, er det en overskuelig opgave, men der skal lægges nogle timer i.

Muligvis findes der noget freeware - forum, som kan rettes til så i kan bruge det. Du kan evt. søge lidt på Google hvis ikke du har mod på at programmere det selv.
Avatar billede roenving Novice
15. maj 2005 - 00:35 #2
phpbb, snitzforum eller andet kan relativt let rettes til, men det kræver under alle omstændigheder et web-hotel med en form for server-sprog ...

-- så hvad vil I satse på, for det er dybt afhængigt af de muligheder hotellet har ...
15. maj 2005 - 10:43 #3
I kan prøve at kikke på groupcare. Der kan oprettes gratis grupper. Det er op til den enkelte person, selv at tilmelde sig gruppen, og vedligeholde sine data.
Groupcare sender bl.a. mails til gruppen når man har fødselsdag, så andre kan lykønske en m.m.
Jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan man opretter en gruppe hos dem. :D
www.groupcare.dk