Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
14. maj 2005 - 21:05 Der er 9 kommentarer

Hvor gammel skal man være?

Hvor gammel skal man være for at må kører på en pocket bike? hvis der overhovedet er en aldersgrænse når man ikk må køre på offentlig vej.
Avatar billede screem_brille Novice
14. maj 2005 - 21:10 #1
der er mig bekendt ingen aldersgrænse, men man skal jo nok køre på en bane så spørgsmålet er nok mere hvilken aldersgrænse de måtte have (tror ikke en pocket bike er sjov at køre på på en pløjemark *G*)
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
14. maj 2005 - 21:12 #2
Nej men en af mine venner der sagde at politiet ikke ville gøre noget hvis man kørte på offentlig vej :S
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 21:14 #3
i klubber og på baner er aldersgrænsen 15 år, ellers ingen.
du kan være ret sikker på at politiet vil brokke sig, de må slet ikke køre på offentlig vej.
Avatar billede ronaldo7 Nybegynder
14. maj 2005 - 21:16 #4
Ja men tager de den fx 3. gang som ved en normal knallert?
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 21:20 #5
det har jeg ingen anelse om, men du kan da prøve at spørge dem hvordan reglerne er, det kan der ikke ske noget ved.
Avatar billede martinmc Nybegynder
14. maj 2005 - 21:43 #6
Er 99,9 % sikker på at du får 5000 kr i bøde og køretøjet bliver beslaglagt.

Prøver lige at finde link.
Avatar billede popsy Novice
15. maj 2005 - 00:47 #7
Kender til et konkret ekspempel fra Hjørring, hvor de tog den med det samme.

Så det endda ske, og godtede mig lidt, eftersom "rytteren" terroriserede gaden ret så hårdt :D
Avatar billede nikolaj Praktikant
14. juli 2019 - 18:48 #8
det er ikke så godt at køre på pokcetbike på marken den kan gå i stykker :D
Avatar billede nopsen Ekspert
14. juli 2019 - 19:04 #9
#8
spørgsmålet er fra 2005 :-)