Avatar billede kakao-manden Nybegynder
13. maj 2005 - 21:53 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

ingen højre klik

hey som spørgsmålet lyder så ledder jeg efter en kode til at man ikke kan højre klikke kan allerede lave en men der kommer en popup boks op når man gør det !
men kan ikke en uden at den boks skal komme op hele tiden :(
så vis du har koden ville jeg gerne have den
på forhånd tak.

ps. min kode ser sådan ud

<script language="JavaScript"><!--
function click() {
if (event.button==2) {alert('her er hvad der står i popupen');}}
document.onmousedown=click
// --></script>
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 21:59 #1
Du kan ikke forhindre, at folk kan højre-klikke. Og du bør ikke. Min browser er min browser, intet website skal bestemme, hvad jeg må og ikke må! Det bestemmer jeg!

Dit script virker ikke, hvis man har slået javascript fra eller hvis man har en browser, der alligevel viser højrekliksmenuen uanset ovenstående script (som min Firefox for eksempel). Derudover kan jeg alt fra højrekliksmenuen på en anden måde - hvis det endelig skulle være. Hvad ønsker du da, at folk ikke kan?

--
Morten Barklund
Avatar billede apo Praktikant
13. maj 2005 - 22:00 #2
Hvis det er fordi du vil forhindre andre i at se din HTML-kode hjælper scriptet ikke. Man kan stadig få vist kildekoden ved at vælge Vis > Kilde (Explorer).

Apo
Avatar billede kakao-manden Nybegynder
13. maj 2005 - 22:05 #3
ved jeg godt men kan bare ikk lige når andre tar fra min side
Avatar billede dmcn Praktikant
13. maj 2005 - 22:06 #4
Og det vil du forhindre ved at genere de andre brugere på dit site?
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 22:07 #5
det kan du ikke undgå. Alle og enhver har fri adgang til alt din html kode hvis de ønsker det
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 22:09 #6
Hvis du ikke vil dele din html-kode ud til andre, så lad være med at putte den ud på nettet. Punktum.

Sådan er det :)

--
Morten Barklund
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 22:11 #7
jepsen :o) LOL
Du kan gøre det svært for "amatører" at hente din kode.
Men samtidig så ødelægger du en masse for andre
Valget er selvfølgelig dit
Men det er så nemt som at "klø sig et vist sted" at fange din html kode uanset hvad :o)
Avatar billede coderdk Praktikant
13. maj 2005 - 22:11 #8
Gem skidtet på din egen maskine, og åbn den lokalt! ...Øhm, vent ;)
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 22:23 #9
<ole>

Denne side siger det meste om, hvad der er værd at vide om den ting:
    http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm

/mvh
</bole>
Avatar billede busschou Praktikant
13. maj 2005 - 22:27 #10
olebole >> lol
Avatar billede coderdk Praktikant
13. maj 2005 - 22:29 #11
Synd at #10 ikke er så effektiv, hvis man sidder direkte på et ADSL-modem, uden firewall og en ikke-opdateret Windows ;D
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 22:30 #12
Linket skræmte mig lidt (ja, det kan url'er godt), men den er nu meget sød :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2005 - 23:10 #13
Det var jumper her på E, der i sin tid kom med det link. Det var også ham, der første gang skrev de senere så berømte ord:
  "Har du behov for at spørge, har du nok intet at skjule"

Jumper - hvor du end er derude ... du er savnet!  :)
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 23:26 #14
Haha, det har han ret i. Jeg har aldrig set en side, der rent faktisk havde noget værd at stjæle, som prøvede på den slags tåbeligheder :)
Avatar billede kakao-manden Nybegynder
13. maj 2005 - 23:40 #15
når ok så dropper jeg det bare det er også lige meget.
Avatar billede barklund Nybegynder
13. maj 2005 - 23:45 #16
Jeg vil tillade mig at lægge et svar - accepter det eller ej, bare husk at lukke spørgsmålet ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
13. maj 2005 - 23:46 #17
olebole : Vi taler om jumper, der går under navnet Thor i den virkelige verden, ikke?
Avatar billede dmcn Praktikant
13. maj 2005 - 23:46 #18
Argh - mit skulle jo ikke have været et svar... lortebrowser. :/
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 00:14 #19
Yups - gode, 'gamle' Thor Larholm .... jscript.dk og divX  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 00:15 #20
*LooL* PivX  ;D
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2005 - 00:24 #21
I så fald skal jeg da gerne hilse ham ved lejlighed. :) Så ham så sent som i sidste uge til en fødselsdag. :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 00:48 #22
Det må du _endelig_ gøre, David. Ham fik jeg zq lært en masse af i sin tid ... og så er han bare en rigtig go' knajt  ;o)
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2005 - 01:12 #23
Han bruger i høj grad hvad du har lært ham i et projekt han arbejder på sammen med en af mine bekendte og en af deres fælles venner. ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
14. maj 2005 - 12:57 #24
Men tark for points, da ;)
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 16:41 #25
ehhhhh ... nå! Hvad dælen har jeg mon lært ham ...?!??!!! Jeg synes zq altid, det gik den anden vej ... og det med fadøl ved jeg, han selv var (vel)uddannet i længe før, han mødte mig  :)

Anyway, så har jeg ikke længere hans e-mail-adresse og ville egentlig gerne høre lidt om, hvad han går og laver og hvor fabelagtigt, han har det. Du må meget gerne bede ham maile mig. Jeg har en gmail.com adresse ... prøv med mit nick før snablen  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 16:43 #26
... og et undskyld til 'kakao-bønnen' over vi på det skammeligste spammer dit spørgsmål. Du blev desværre 'offer' for et par gamle brugeres nostalgiske opstød fra Ekspertens barndom ... sorry  :)
Avatar billede dmcn Praktikant
14. maj 2005 - 16:47 #27
Jeg ved ikke hvorfor jeg fik læst dit indlæg som om at du lærte ham noget - det virkede underligt for mig, men man siger ikke den gamle elefant imod. ;)

Han har gang i et projekt, der hedder noget i stil med Polypath - det er til at finde på google. ;) Mht. mailadresse kan han vist fanges på jscript.dk - smid me foran, det mindes jeg at have hørt virker efter hensigten. :)
Avatar billede kakao-manden Nybegynder
14. maj 2005 - 16:48 #28
det gør ikk noget :o)
Avatar billede olebole Juniormester
14. maj 2005 - 18:31 #29
- mærkelige semi-gæhler ...!!! Du tør ikke sige den gamle elefant imod, men du kan godt mene, det er underligt, hvis jeg har lært en anden noget ...!?!!???
PAS LIGE PÅ, DU IKKE KOMMER TIL AT HÆNGE OG DINGLE MELLEM FARS ELFENBEN, DU ...!!!  ;D

Nææhh ... han var fra starten et hestehoved og en halv fad foran mig - det er han zq nok stadig. Jeg prøver at Gåkkle lidt efter ham ... hygge og tak for sludderen  ;o)
Avatar billede jumper Nybegynder
04. august 2006 - 14:17 #30
Hah! Så faldt jeg lige over tråden her efter en meget indviklet gang google søgning på noget komplet urelateret :-)

Ohøj ole :D du kan fange mig på thor(AT)polypath.com
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2006 - 12:55 #31
Hej Thor ... rart at 'se' dig. Mail sendt  ;o)