Avatar billede muozer Nybegynder
03. april 2001 - 12:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Deling af ADSL Cybercity 1meg modem

Hej alle jer..

Jeg har ADSL hos cybercity, og skal have delt min forbindelse til flere computere.. jeg har et prg der hedder sygate, men det vil ikke virke under Win2000 pro NT...er der nogen der kan hjælpe mig???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. april 2001 - 12:48 #1
Har du en router?
Avatar billede muozer Nybegynder
03. april 2001 - 12:50 #2
nej et 1 meg modem, har snakket med cybercity om en router, men så skal jeg opgrderer før de giver mig en
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. april 2001 - 12:51 #3
Det er MEGET nemmere med en router!
Avatar billede muozer Nybegynder
03. april 2001 - 12:52 #4
ja, men kan du hjælpe??
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. april 2001 - 13:01 #5
prøv wingate istedet! www.wingate.com
Avatar billede muozer Nybegynder
03. april 2001 - 13:03 #6
jeg har lige downloadet det, men den begynder på noget med noget password (existrende osv)
Avatar billede aot Nybegynder
03. april 2001 - 14:07 #7
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:12 #8
Hvis du kun har 2 pcer, så kan du dele direkte ved at sætte modem i uplink på hub. Give den ene maskine den ordinære adresse som du har fået fra CC og finde en nærliggende adresse inden for din gateway også + 60 adresser op. Derimellem skulle din adresse også gerne ligge. Du kan teste adresseren med et program som hedder tray ping, kan hentes her ftp://mulle.adsl.dk/ i software mappen.

Hvis du vil bruge den tratitionelle deling så kan du såment blot bruge Analogx proxy , Jane server, Sambar server, som alle er glimrende programmer. Har du hang til spil så er IShare at anbefale, men det program koster kroner.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:13 #9
Prøv først med analogXproxy www.analogx.com.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:16 #10
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:35 #11
http://www.xdslinfo.dk/index_test.htm er et rigtig godt sted at hente tips omrking opsætning af netværk med Adsl.
Avatar billede dna Nybegynder
03. april 2001 - 14:38 #12
kharder... det er sq da ikke lovligt at tage en IP mere... den optimale løsning (Efter min mening - har selv CC-1-meg) er at sætte 2 netkort i den ene computer, som så har et kort til Internettet og et til LAN! I win98se og Win2000 vælger man så bare Internet Sharing... her virker alt, og det er hamrende nemt...

dna
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:46 #13
Også en mulighed, hvis man har plads til et ekstra netkort ;o). Tja man kan få 2 op at køre online, men nr. 3 går ikke.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 14:48 #14
Den optimale løsning er 2 adresser , så kommer den næstoptimale med windows egen internetdeling, og herefter følger så divers shareprogrammer.
Avatar billede dna Nybegynder
03. april 2001 - 15:02 #15
kharder.. det fede ved at vælge 2 IP´er fra CC er, at hvis man har f.eks. 384/128 i forbindelse, så er det min erfaring, at begge maskiner får hver deres forbindelse.. (altså dobbelt download)

Man kan da godt have flere end 2 computere online ved min metode... du smider da bare det kabel, som skal gå til LAN hen i en HUB/SWITCH, hvor resten så er tilkoblet, og automatisk bliver logget på!

dna
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 15:58 #16
Oki ;o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. april 2001 - 16:22 #17
Har selv prøvet med 2 netkort.. og som der står skrevet her, er det hamrende nemt... Er nok det bedste bud!

-Mav