Avatar billede usr187 Nybegynder
12. maj 2005 - 17:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af makeret pakke!

jeg ønsker at installere pakken x11-misc/engage (enlightenment dock) i gentoo. jeg har forsøgt at følge vejledningen på http://gentoo-wiki.com/TIP_Dealing_with_masked_packages, men når jeg eksekverer "unmask x11-misc/engage && gimme engage", får jeg følgende fejlmeddelelse: "unmask x11/kode && gimme kode". er der nogen der kan løse problemet for mig, vil det være alletiders!
Avatar billede usr187 Nybegynder
12. maj 2005 - 17:58 #1
UPS!! fejlmeddelelsen, som jeg får er: "unmask bash: unmask: command not found" og IKKE :"x11/kode && gimme kode", som jeg skrev før hehe..
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. maj 2005 - 18:26 #2
Har du lavet det script der ?, Og chmod'et det med eksekver bare rettigheder ?

Umiddelbart er det, det der går galt!
Avatar billede usr187 Nybegynder
12. maj 2005 - 19:25 #3
ja, jeg har lavet alle scripts'ne og også chmod 755, men det virker ikke :(
når jeg skriver gimme eller unmask som normal user, får jeg denne meddelelse:
* You are not root!
* Please specify a package name (eg. gimme <package-name>).

og når jeg logger ind som root og gør det samme, siger den command not found!
Avatar billede usr187 Nybegynder
12. maj 2005 - 19:48 #4
ok, jeg har fundet ud af det. jeg skulle bare placere scripts'ne i /usr/sbin/. men når jeg så kører "unmask x11-misc/engage && gimme engage", siger den: "Could not find x11-misc/engage in /usr/portage/profiles/package.mask".
Avatar billede abager Nybegynder
31. maj 2006 - 17:28 #5
Det lyder som en meget kompleks fremgangsmåde du følger for at få fat i engage. Jeg går ud fra at det du gerne vil ha er engage standalone modulet fra e17? Nå men hvorom alting er, så er det vist ikke så svært så vidt jeg erindre. Jeg har selv kørt med engage og openbox i et års tid uden problemer. Så vidt jeg husker er det bare et spørgsmål om at editere /etc/portage/packages.mask og tilføje en linie hvor der står: x11-misc/engage

Derefter er det bare emerge engage, og så er du igang. Du kan læse mere om mine erfaringer med engage på min gentoo-blog http://abager.1go.dk
Avatar billede usr187 Nybegynder
02. juni 2006 - 19:06 #6
abager -> ja, det har du ret i, men du mener vel /etc/portage/package.keywords, hvor jeg skal tilføje "x11-misc/engage -*" ? desuden har jeg ombestemt mig. jeg gider ikke at bruge engage, fordi den har for mange dependencies.