Avatar billede instagibbon Nybegynder
12. maj 2005 - 01:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem med at komme på en privat IRC server

Jeg har et meget mærkeligt problem med IRC.. Det drejer sig om at jeg ikke kan connecte til en server. Det HAR virket før, men gør det ikke nu.. Problemet er ikke enestående da jeg har prøvet det med andre servere (som ikke var en del af det "normale" IRC server netværk) Jeg har prøvet en Tracert fra DOS med den besked fra DOS, at den ikke kan finde en rute til den server jeg prøver at komme på. Admin fra den server kan heller ikke finde mig.. Han siger at jeg ikke pinger tilbage (?) Jeg har prøvet med flere IRC chat klienter (mIRC og Icechat5) uden resultat.. Jeg giver så mange point til dette spørgsmål fordi jeg er på herrens mark! :/ Håber i kan hjælpe mig :)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
12. maj 2005 - 02:11 #1
1) Kan du connecte ?
  - Lader det ikke til :)
2) 2 Hvilke fejl får du ?
  - Ping timeout , men får du også andre ?
3) Har du nogen firewall/router eller lign. ?

Prøv ect. at åbne menuen start -> kør
og skrive:
  cmd
og så indtaste:
  telnet irc.quakenet.org 6667
Og se hvad du får af fejlmeddelser.

Nogle konkrete fejlmeddelser vil ihvertfald gøre det nemmere at debugge.
Avatar billede instagibbon Nybegynder
12. maj 2005 - 22:39 #2
doh! Skulle have skrevet det sammen med mit spørgsmål :P

1) Ja, til ALLE undtagen den før omtalte og ÉN anden  (begge private)
2) fejlen jeg får ved DOS commando [telnet sof.earth2025.net] er som følger:

"Opretter forbindelse til sof.earth2025.net...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 23: Forbindelsen blev ikke oprettet"

mit internet bliver leveret af Powerline der har en firewall, jeg kører selv med Bitdefender 8.0´s intergrerede FireWall.. Ingen Router men en switch..
Avatar billede instagibbon Nybegynder
12. maj 2005 - 22:46 #3
skulle måske nævne at der er visse Hjemmesider jeg heller ikke kan komme på..:
Creative.com, HP.com, Apple.com/trailers ect... Kan de to problemer måske hænge sammen?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
13. maj 2005 - 09:13 #4
Kunne lyde som om at din firewall er problemet.

Forresten kører irc da typisk på port 6667 dvs. telnet sof.earth2004.net 6667
Port 23 er default i telnet.
Avatar billede instagibbon Nybegynder
13. maj 2005 - 14:20 #5
ok.. Den siger det samme :/
Avatar billede instagibbon Nybegynder
05. februar 2006 - 20:36 #6
lukker også denne her.. fandt aldrig ud af det... :(