Avatar billede vipervision Nybegynder
12. maj 2005 - 00:47 Der er 5 kommentarer

Popup vindue med "Windows Alert"

Jeg har fået en virus på masinen som igen og igen kommer op med forskellige popup vinduer som fortæller at der er en "windows system alert". Min win reg. fil er korupt, og jeg skal bare gå ind på en eller anden side og downloade et eller andet program!!!

Det har jeg selvfølgelig ikke gjort. Jeg har scannet med Ad-aware og Search & destroy og har tjekket med et Trend Micro antivirus program + norton. De finder ingen virus, og kun nole få ad-aware ting som jeg så fjerner.

Hvordan får jeg løst dette problem, så disse popup vinduer ikke mere kommer frem. Skal jeg slette alt og starte forfra???

MVH

Michael
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2005 - 01:24 #1
Nej, du skal ikke starte forfra. Der findes metoder til at fjerne den slags stads. Brug Spybot og HiJackThis. Læg en log fra HiJackThis herind - så vil en log-haj sikkert kikke på den. Jeg er ikke selv ekspert i dette.
Gå til www.arlet.dk og klik på linket i venstre side for at komme videre.
Avatar billede kalp Novice
12. maj 2005 - 08:09 #2
agående hijackthis.

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
13. maj 2005 - 15:53 #3
??
Avatar billede kalp Novice
20. maj 2005 - 11:00 #4
Er det ikke til at finde ud af?
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. maj 2005 - 11:26 #5
Vender tilbage. Har ikke haft tid til at få det gjort :-)