Avatar billede cwc Nybegynder
11. maj 2005 - 23:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan arknavnet være en variable i et vlookup ?

I et regneark har jeg et ark, hvor jeg foretager en del opslag (vlookup) samt 10 ark, hvorfra data hentes (ved vlookup) til hovedarket.

Opslagene henter data på baggrund af et ugenummer i hovedarket
=VLOOKUP($A$1;KHH!$A:$E;2;FALSE)
som står i celle A1.

I dette tilfælde foretages opslaget til arket "KHH", kan man på en eller anden måde lade navnet på det ark, hvorfra opslaget skal foretages, stå i celle B1 - således at arknavnet indgår som i variable i opslaget (vlookup) ???
Avatar billede tobler Nybegynder
12. maj 2005 - 08:46 #1
Prøv med: =VLOOKUP($A$1;INDIRECT("'" & A6 & "'!$a:$e");2;FALSE)

Sad lige i skyggen i Tyrkiet, da jeg så dit spørgsmål. Nu smutter jeg til stranden og vil kunne deltage i debatten resten af dagen.
Avatar billede cwc Nybegynder
12. maj 2005 - 22:15 #2
SUPER det virker perfekt !!!