Avatar billede murdock Nybegynder
11. maj 2005 - 16:57 Der er 2 kommentarer

Mangler noget hjælp ang. web, ini, og noget loop ting. (NewBe)

Oki..
Her er så mit problem.
Først vil jeg lige sige at det er en fin nok side den her. har siddet og kigget men kan ik rigtig finde noget hjælp til det jeg gerne vil.

jeg har en form.
har smidt et browser vindue ind.
lavet en go knap.
og en combobox.
(det kan enhver så lave.)

nu er mit problem så jeg er totalt blank på vb området.
mangler en funktion til at hente en liste af navne fra en fil og lægge dem i comboboxen. når man så trykker på navnet i comboboxen skal den gå til en http side som også gerne skal være i den fil.

det største problem er nok at jeg vil ha den til at hver gang jeg vælger et navn i comboboxen skal den Clear cookies først.

på forhånd tak. hvis i kan hjælpe.
Avatar billede martin_moth Mester
12. maj 2005 - 17:04 #1
Tror du skal tage en ting ad gangen...

tilføj til combo: combo1.additem "bla"

Læse fra fil: http://eksperten.dk/spm/252223 (og masser af andre af spørgsmål)
Derefter kan du overveje om det måske er smartere at læse fra filen med fx. hver linie ind i et array, og så lave et loop hvor du smider det hele over i din combo.
Avatar billede murdock Nybegynder
13. maj 2005 - 10:38 #2
Kigger på det. ser da meget fornuftigt ud.