Avatar billede gekko Nybegynder
11. maj 2005 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Midterstil en dynamisk text på y-aksen?

Hejsa

Er der en måde, hvorpå man kan midterstille en text i en dynamisk textboks på y-aksen (altså op/ned)?

Jeg bruger Flash MX 2004.

Mvh.
Geks
Avatar billede -42- Nybegynder
11. maj 2005 - 11:42 #1
pos=Stage.height/2-MyTextField._height/2
Avatar billede paal_dk Nybegynder
11. maj 2005 - 12:26 #2
Gem tekstboksens originale y position og træk myTextField.textHeight/2 fra hver gang du ændrer tekstindhold.

Mvh,
Pål Østerud
Avatar billede gekko Nybegynder
11. maj 2005 - 14:34 #3
Hejsa!
Jeps - desværre tror jeg (?) ikke det er disee løsninger jeg leder efter.

Jeg var interesseret i, at jeg kunne lave textfeltet i en vilkårlig (stor) størrelse - og teksten midt i denne. Textfeltet skal med andre ord ikke ændre sig i størrelsen eller positionen.

Mvh.
Gekko
Avatar billede paal_dk Nybegynder
12. maj 2005 - 09:55 #4
Du kan ikke centrere vertikalt i et tekstfelt på samme måde som du kan horisontalt.
Derfor er du nødt til at ændre positionen på tekstfeltet hver gang der bliver sat noget nyt ind - effekten er den samme.

Pål
Avatar billede gekko Nybegynder
13. maj 2005 - 10:59 #5
Alrighty - ærgeligt. Det har så ikke HELT samme effekt, men tak for hjælpen anyhow! :-)